مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: در حال حاضر هفت هزار و ۳۰۹ نفر در حوزه صنایع دستی از این اداره کل مجوز فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید خزائلی امروز پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی قزوین افزود: این افراد در سه گروه شامل دارندگان کارت انفرادی، پروانه کارگاه گروهی و کارت شناسایی دارای مجوز هستند.

وی اضافه کرد: دارندگان کارت انفرادی به تعداد ۶ هزار و ۲۱ نفر در واقع به عنوان صنعتگر شناخته می شوند و به کار دیگری اشتغال ندارند.

خزائلی ادامه داد: در بخش دارندگان پروانه کارگاهی گروهی نیز تعداد این افراد ۱۱۰ نفر است و بقیه این افراد را دارندگان کارت های شناسایی تشکیل می دهند که شغل اصلی دارند و با این کارت فقط می توانند در نمایشگاه ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه صدور کارت برای متقاضیان پروانه کارگاهی گروهی از طریق الکترونیکی انجام می شود، افزود: از سازمان میراث فرهنگی نیز درخواست شده درباره کارت شناسایی هم از همین طریق اقدام شود.

خزائلی درباره مالیات نیز اظهار داشت: از سال ۹۵ به این سو دارندگان پروانه کارگاه گروهی از مالیات معاف شده اند اما افراد پیش از سال ۹۵ این معافیت را نداشته و مشکل جدی در پرداخت مالیات دارند که اگر حذف شود فعالیت آنان رونق بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در نمایشگاه های سازمان ها جای عرضه صنایع دستی خالی است در حالی که در این چرخه باید کمک شود تا این صنایع رونق بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین افزود: در سال گذشته موافقت اصولی اولیه برای ۵۱ مورد درخواست سرمایه گذاری تاسیسات گردشگری صادر شد.

وی با بیان اینکه ۳۷ مورد از این موافقت‌ها منتج به نتیجه شد، گفت: سال‌جاری به منظور تسهیل و تسریع کار، همان موقع بعد از موافقت ها، موافقت اصولی می‌شود که تاکنون در سه مورد انجام شده است.

خزائلی افزود: بخشی از کارهای ما در این زمینه با فعالیت‌های مرکز خدمات سرمایه‌گذاری موازی بوده و باید مجدد تکرار شود که درخواست داریم این مساله حل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.