استاندار قزوین گفت: وجود ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار به نسبت جمعیت استان قزوین رقم بالایی است و باید به معیشت و مسائل فرهنگی و اجتماعی آنها توجه ویژه ای صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالمحمد زاهدی عصر امروز چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان و خانواده که با حضور فریبا نظری پورکیایی مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: تعداد مردان شاغل در قزوین نسبت به زنان بیشتر است که دلیل آن به مهاجرت مردان مجرد به استان برای اشتغال باز می‌شود. 

وی با بیان اینکه اشتغال زنان مساله‌ای مهم برای جامعه است، گفت: فعالیت اقتصادی و تولیدی به پیش‌شرط های مهمی از قبیل تامین منابع مالی و مواد لازم، فرایند تولید و بازاریابی نیاز دارد که دست یابی به موفقیت در همه آنها نیازمند آموزش است.

زاهدی خاطرنشان کرد: زنان و مردان در گذشته در بازاریابی محصولات تولیدی مشاغل کوچک موفق بودند اما امروزه بازاریابی محصولات به یک مساله مهم تبدیل شده است.

به گفته وی اینکه یک زن برای اشتغال‌آفرینی به دنبال مواد اولیه باشد یا برای دریافت تسهیلات با مشکل مواجه شود منطقی نیست و باید برای رفع این مشکلات اقدام کرد.

نماینده عالی دولت در قزوین با اشاره به تصدی زنان بر سمت‌های مدیریتی استان، اضافه کرد: حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی استان اگرچه هنوز مطلوب نیست اما نسبت به بسیاری از استان‌های دیگر قابل توجه بوده است.

زاهدی ادامه داد: حضور ۲۹۰ زن کار آفرین، تعداد قابل توجهی بانوان ورزشکار که در مسابقات ملی و بین‌المللی مقام کسب کرده‌اند و تعداد زیادی از زنان در عرصه‌های علمی و مدیریتی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه اشتغال زنان در قزوین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.