رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در زمینه تفکیک زباله از مبدا بسیار ضعیف عمل می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در صحن علی شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه تایید حسابرسی از سازمان‌های تابعه شهرداری قزوین تذکر یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین را در پی داشت.

سید منیره قوامی رئیس کمیسیون محیط و خدمات شهر قزوین گفت: به‌عنوان رئیس کمیسیون به‌هیچ عنوان در این حوزه از سازمان مدیریت پسماند رضایت ندارم و تذکر خود را اعلام می‌کنم.

وی با بیان این‌که این سازمان حتی در اقدامات خودجوش مردم نیز همکاری نمی‌کند افزود: از مدتی پیش اقدام خودجوشی توسط اهالی منطقه امام زاده علی(ع) و سلطان سید محمد(ع) در جهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا شکل گرفته است که زنان خانه‌دار زباله‌های خود را در منزل تفکیک می‌کنند و به محل مشخصی می‌آورند تا به خوروی سازمان پسماند تحویل دهند و به ازای آن اقلام بهداشتی دریافت کنند،اما هر بار که زباله‌ها را به محل تعیین شده می‌آ‌وردند باید با چندین نفر تماس گرفته شود تا برای جمع آوری اقدام کنند.

سید منیره قوامی گفت: با اینکه طرح جمع آوری تفکیک زباله از مبدا مدتها است تدوین شده و باید اجرایی شود اما همچنان بلاتکلیف باقی مانده است؛ اگر اراده‌ای برای انجام ان وجود ندارد، اعلام شود.

این عضو شورای سلامی شهر قزوین که سخنگوی شورا نیز هست با بیان این‌که یکی از وظایف شورا اسلامی شهر سیاست‌گذاری و اعلام آن به سازمان‌های تابع شهرداری است و از ابتدا هم تصریح شده که یکی از برنامه‌های مهم کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری، پیشرفت و هدف‌مند کردن طرح تفکیک زباله از مبدا است اما در این زمینه هیچ پیشرفتی احساس نمی‌شود؛ این در حالی است که دو سال گذشته و پیمان‌کار هم تغییر کرده اما این طرح همچنان در سایه بی‌توجهی سازمان مدیریت پسماند رها شده است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تهیه و نصب سطل‌های هوشمند تفکیک زباله در سطح شهر را یکی دیگر از اقداماتی دانست که در جهت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا پیشبینی شده است. وی در این زمینه گفت: این طرح به اتفاق آرا از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تایید شده اما اینکه چرا اجرا نمی شود، روشن نیست؛ اگر این طرح در سطح شهر جواب‌گو نیست شهرداری با ذکر دلایل اعلام کند.

این عضو شورای اسلامی شهر از مشکلات دیگر در سازمان مدیریت پسماند را دیوان سالاری ( بروکراسی فرسایشی) دانست و افزود: فردی که برای برای گرفتن یک نامه ساده به این سازمان مراجعه می‌کند باید چندین روز پشت در مسئول مربوطه بایستد؛ در صورتی که تهیه یک نامه وقت چندانی نمی‌برد، وقت مردم ارزشمند است و کسی نباید به خود اجازه دهد وقت مردم را پشت در اتاق خود تلف کند. این موضوع در سایر سازمان های شهرداری هم وجود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.