فرماندار آبیک در معارفه سرپرست جدید اداره محیط زیست این شهرستان گفت : آبیک از نظر اقلیمی در جایی واقع شده که اگر معضلات زیست محیطی نداشت از آب و هوای مطلوبی برخوردار بود اما متاسفانه این شهر با دیوار کاملی از آلودگی زیست محیطی روبرو است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مراسم معارفه سرپرست جدید اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک با حضور حسن پسندیده مدیر کل محیط زیست استان قزوین و شهرام احمدپور فرماندار آبیک  در دفتر فرماندار برگزار شد.

فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: به برخی از زیرساخت‌های محیط زیستی در شهرستان آبیک کم‌توجهی شده که سرپرست جدید محیط زیست باید در رفع دغدغه مردم و مسئولان ارشد استان قزوین و شهرستان آبیک در حوزه محیط زیست گام بردارد.

جلوگیری ازخروج بخشی از آب تالاب الله‌آباد

محمد ایران‌نژاد رئیس حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک در این جلسه گفت:  شهرستان آبیک با چالش‌ها و مشکلات محیط زیست مواجه است و در این زمینه مسامحه و کوتاهی نباید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه محیط زیست شهرستان آبیک وضعیت خوبی ندارد، افزود: در سال‌های گذشته در برخی از عرصه‌های زیست محیطی ارزیابی مطلوب صورت نگرفته و موجب شده عرصه‌های طبیعی همچون پیغمبرکوه تاب‌آوری معادن را نداشته باشد.

این مسئول ادامه داد: با جلوگیری از خروج آب بر اثر بارش باران‌های امسال درتالاب الله‌آباد، اجازه ندادیم بخشی از آب ورود یافته از رودخانه‌های و کانال‌های مختلف به تالاب، از حوزه ریزگرد خارج شود.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک اضافه کرد: با توجه به اخطاریه‌های صادر شده برای 3  گاوداری‌ بزرگ در خصوص رعیات الزمات زیست محیطی و عدم توجه به اخطاریه‌ها، مدیران این گاوداری‌ها به رعایت الزامات زیست محیطی در راستای ارتقای سلامت و بهداشت مردم، حفظ سالم‌سازی محیط زیست و پرداخت جرایم محکوم شدند.

ایران‌نژاد خاطرنشان کرد: مدیران عامل گاوداری‌های بزرگ صنعتی مذکور مکلف هستند نسبت به احداث سیستم‌های کنترلی تصفیه‌خانه فاضلاب و مدیریت زیست محیطی پسماندهای گاوداری‌ها اقدام کنند.

در این جلسه، از زحمات 17 ماهه محمد ایران‌نژاد رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک با اهدای لوح و هدایایی از سوی فرماندار آبیک و شورای رسانه این شهرستان تجلیل شد و امید رحمانی به عنوان سرپرست جدید اداره حفاظت از محیط زیست این شهرستان معرفی و مشغول به کار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.