به گزارش ایرنا داود محمدی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان قزوین که با حضور علی اکبر حاجی محمدی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، افزود: از مجموع بودجه کشور 15 درصد سهم استانی است و نمایندگان مجلس به سهم خود برای افزایش آن تلاش کرده اند.
وی افزود:مجمع نمایندگان استان آماده هستند هرکجا نیاز دستگاه های اجرایی استان است در کنار مدیران حضور یافته و برای تحقق منابع مالی کمک کنند.
محمدی ادامه داد: تبصره 9 قانون بودجه کشور در خصوص اولویت های پژوهشی است و از سازمان برنامه و بودجه استان انتظار می رود با نمایندگان در تخصیص این اولویت ها مشورت و هفمکری صورت گیرد.
این نماینده افزود:باید از ظرفیت های قانونی بودجه کشور در ارتباط با بسیاری از طرح های عمرانی مانند آبرسانی از سد طالقان به قزوین، تکمیل بیمارستان ها، سالن سرپوشیده 6 هزار نفری، مترو هشتگرد به قزوین و جاده الموت به تنکابن بهره گیری شود تا شاهد تسریع در تکمیل و بهره برداری از آنها باشیم.
محمدی خاطر نشان ساخت:این ظرفیت های قانونی مانند اسناد خزانه اسلامی و بند ز تبصره پنج قانون بودجه، ملی و کشوری هستند و هر استان و دستگاهی سریعتر در این زمینه اقدام کند بیشتر از آن بهره مند خواهد شد.
محمدی با اشاره به حادثه سیل استان افزود:ظاهرا خساراتی که به واسطه سیل به استان وارد شد در سایه سیل بزرگ پنج استان دیگر کشور مدفون شده و دیده نمی شود و باید برای جبران خسارات سیل به راه ها،مزارع و تاسیسات استان بیشتر پیگیری کرد.
وی با اشاره به موضوع ارتقای نصرت آباد به شهر افزود:ارتقای این روستا با جمیعت 20 هزار نفری به شهر ضروری بود که خوشبختانه با نظر شورای برنامه ریزی استان تایید شد و باید گام بعدی برای ارتقای آن در شورای معماری و شهرسازی استان برداشته شود.
محمدی همچنین در خصوص درآمدهای حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی و برگشت اندک آن به استان و امکان تحویل نفت خام به پیمانکاران طبق تبصره قانونی قول پیگیری داد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.