به گزارش ایرنا ابوالفضل یاری روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان قزوین که با حضور علی اکبر حاجی محمدی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، افزود: مجموع اعتبارات هزینه ای استان ها در سال 97 ، 3.56 و در سال 98، 3.51 بوده است.
وی اضافه کرد: اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استانی نیز در سال 97، 17.43 و امسال 15.73 بوده که کاهش قابل توجهی یافته است.
یاری گفت: 85 درصد اعتبارات استانها خارج از جداول مصوب توزیع می شود و به غیر از چند دستگاه شفاف سازی در خصوص هزینه کرد و اعتبارات صورت نمی گیرد.
این مسئول اضافه کرد:از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم سهم استانها از بودجه کل کشور بیشتر شود چون به توسعه منطقه ای و افزایش اختیارات استانداران کمک می کند و توسعه استان را نیز به دنبال خواهد داشت.
یاری افزود: رتبه قزوین در درآمدهای کشور 14 یا 15 است ولی در هزینه و اعتبارات در رتبه ای 28 و 29 قرار می گیرد.
وی گفت:از سوی دیگر بسیاری از درآمدهای استان مانند منابع حاصل از جرایم رانندگی به منابع کشوری واریز شده و تنها بخش ناچیزی از آنها به استان باز می گردد.
رییس سازمان برنامه و بودجه قزوین با اشاره به تخصیص اعتبار برای جبران خسارات سیل در استان اضافه کرد: 127 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات سیل به استان ابلاغ شده است که در فاز اول 68 میلیارد ریال آن تخصیص یافته و امیدواریم فاز بعدی نیز به زودی به استان ابلاغ شود.
وی با اشاره به مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد قزوین گفت:باید هرچه سریعتر تکلیف این طرح مشخص شود چون شایسته نیست بعد از چندین سال که اجرای آن با 120 میلیارد ریال مصوب شده بود نتوانیم آن را با 600 میلیارد تمام کنیم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.