به گزارش ایرنا و به نقل از دفترنماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد امام خمینی(ره) با بیان اینکه آفرینش و خلقت بدون هدف و مقصد نیست، افزود: شاید کسانی مطرح کنند چگونه فردی که می‌میرد و پس از هزاران سال استخوان‌هایش پوسیده و از بین می‌رود دوباره زنده خواهد شد؟ باید از این افراد سوال کرد چرا به آفرینش ابتدایی خود توجه نکردید که از معاد و زندگی دوباره متعجب می‌شوید؟
وی ادامه داد: خدای متعال در پاسخ به این اشکال تراشان آفرینش دوباره انسان می‌فرماید 'گویا این افراد فراموش کرده اند که ما در ابتدا آنها را از هیچ آفریدیم' و می‌گوید 'چه کسی می‌خواهد این استخوان‌های پراکنده را جمع کرده و زنده کند؟ پیامبر ما بگو خدا هر زمانی اراده کند هرچیزی به وجود آید، ایجاد می‌شود و اگر اراده کند چیزی نابود شود در همان لحظه از بین خواهد رفت'.
امام جمعه قزوین با اشاره به آیه 4 سوره یونس تاکید کرد: در این آیات آمده است 'همه شما به سوی خدا بازمی‌گردید و پاداش انسان‌های شایسته و مجازات انسان‌های معاند و کافر را نیز خواهد داد'.
آیت الله عابدینی ادامه داد: خداوند در سوره طه می‌فرماید 'ما شما را از زمین خلق کردیم و به زمین برمی‌گردانیم و برای بار دیگر شما را از زمین برمی‌خیزانیم، ما همه این موارد را برای فرعون بیان کردیم اما او به حضرت موسی (ع) گفت که تو آمده ای تا مرا از سرزمین خودم بیرون کنی'.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به آیات سوره مومنون نیز تصریح کرد: در این آیات آمده است 'ای مردم اگر به برپایی قیامت و زنده شدن مردگان شک دارید به این فکر کرده اید که آیا ما شما را از خاک آفریدیم و سپس شما تبدیل به نطفه، علقه، مضغه شدید و سپس شما را در ارحام مادرانتان مستقر کردیم و پس از گذشت مدتی به نوزادی زنده تبدیل شدید. آیا هیچ زمانی به این فکر کرده اید که از خاک، نوزادی زنده آفریدیم؟'
به گفته وی، در قرآن کریم می‌خوانیم 'قیامت خواهد آمد و خداوند همه کسانی که در قبر هستند را زنده کرده و از قبر خارج می‌کند'.
نماینده ولی ‌فقیه در استان اضافه کرد: در سوره قیامت می‌خوانیم 'آیا انسان گمان می‌کند که ما استخوان‌های بدن او را جمع نکرده و او را زنده نمی‌کنیم؟ بلکه ما سر انگشتان او را مثل روز اول می‌آفرینیم'.
6012/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.