به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان قزوین که با حضور حاجی محمدی مشاور رییس سازمان و رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: قانون بودجه کشور با پیش بینی های مختلفی تهیه می شود که ممکن است اتفاقات متعددی برای درآمدهای کشور به دلیل سناریوهای چندگانه دشمنان اتفاق افتاده و بر روی استانها نیز تاثیر بگذارد.
استاندار افزود: سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی و دولت تلاش کرده اند که قانون بودجه امسال را به گونه ای تنظیم کنند که حداقل نیازها برآورده شود چون اگر بخواهیم همه نیازها را احصا و اعلام کنیم 100 یا 200 برابر اعتبارات فعلی نیز جوابگو نخواهد بود.
زاهدی اضافه کرد: اگرچه قزوین نسبتا استان برخورداری است ولی برای مدیریت آن در محدودیت تصمیم گیری می کنیم چون تنها 15 درصد منابع و اعتبارات کشور در اختیار استان است و همه مدیران در جلسه شورای برنامه ریزی تنها برای 25 درصد از این 15 درصد منابع اعتبارات استان تصمیم گیری می کنند.
وی افزود: 85 درصد امکانات در مرکز و از اعتبارات ملی است که باید مدیران، نمایندگان و متولیان برنامه و بودجه استان تلاش کنند که از محل منابع ملی اعتباراتی را برای استان جذب کنند.
استاندار قزوین گفت: موضوع استفاده از ظرفیت های قانونی ملی یک الزام است که حتما باید مدیران دنبال کنند تا بتوانیم در پایان سال همچون سال 97 عملکرد مناسبی در جذب اعتبارات سرمایه ای داشته باشیم.
وی اضافه کرد: میزان اعتبارات سرمایه ای استان نیز در بودجه امسال از عملکرد سال گذشته کاهش نیافته است و امیدواریم شرایط به گونه ای باشد که پایان سال در جذب اعتبارات از 100 درصد تخصیص موفق تر عمل کنیم.
استاندار قزوین گفت: باید بپذیریم که ممکن است محدودیت های بیشتری را در سال جاری از نظر بودجه داشته باشیم چون بسیاری از مسایل قابل پیش بینی نیست ولی تلاش همه مجموعه نظام این است که مشکلات درون دولت حل شود.
زاهدی با اشاره به خسارات سیل یادآور شد: در کنار همه محدودیت های منابع و اعتبارات باید خسارات سیل به مردم و بخش خصوصی از طریق منابع بانکی یا کمک های بلاعوض ستاد مدیریت بحران جبران شود.
این مسئول ادامه داد: خسارات های سیل بیشتر به زیرساخت های عمرانی و تولیدی کشور وارد شده است که اعتبارات ستاد مدیریت بحران نمی تواند آن را جبران کند و چاره ای نداریم که نگاهی به این اولویت ها که زیرساختی و مورد نیاز مردم است داشته باشیم.
وی با اشاره به نامگذاری سال به رونق تولید، افزود: باید شعار سال به عنوان یک ضرورت و الزام جدی مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.
استاندار با اشاره به اجرای برخی طرح های عمرانی بدون مطالعه کارشناسی در استان گفت:مجموعه ورزشی 15 هزار نفری بدون کارشناسی در استان و چند استان دیگر انجام شده که اصلا نیاز نبوده و ظرفیت ها و پتانسیل های استان در آن دیده نشده است.
زاهدی افزود:جانمایی نامناسب، توجه نکردن به توسعه منطقه ای و نحوه اجرا باعث شده است که این طرح از کیفیت لازم برخوردار نباشد و به دلیل بادگیر بودن در صورت تصمیم برای برگزاری یک مسابقه بین المللی، موافقت مراجع فرادستی را دریافت نکند.
وی اضافه کرد:این درحالی است که برخی از طرح های دیگر استان مانند سد نهب که کارکرد ضروری آن برای استان در سیل اخیر به نمایش درآمد طی سال های متمادی نیمه تمام باقی مانده اند.
این مسئول با اشاره به مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:باید سریعا برای این طرح تصمیم گیری شود چون مردم سوال دارند که چرا این طرح اجرا نمی شود؟
زاهدی اضافه کرد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اقدامی نمی کند باید در شورای حفظ حقوق بیت المال استان آن را مطرح کرده و سریعا در خصوص آن تصمیم گیری کنیم.
زاهدی افزود:شهرداری آمادگی دارد این طرح را تحویل بگیرد که در نهایت با تکمیل و افتتاح آن مورد بهره برداری جامعه هنرمندان خواهد بود و باید برای آن سریعتر تصمیم گیری شود.
زاهدی در پایان ضمن تبریک سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت:این پیروزی غرورآفرین حرکتی برای همه ملت ایران بود و تاثیر جدی در سرنوشت نهایی جنگ داشت.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.