به گزارش ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در جلسه شورای زکات استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: خدا دستور داده تا امانت های الهی را به اهلش برسانیم و این مهم در حوزه زکات بسیار حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: باید همه با هم همت کنیم و دست یکدیگر را بگیریم تا در اجرای دقیق رسالت‌های مربوط به حوزه زکات سربلند باشیم و در قیامت پیش خدا رو سیاه نشویم.
امام جمعه قزوین با تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از فرصت ماه رمضان، اظهار داشت: نمازهای جماعت، جمعه و شب‌های احیا فرصت‌های ماه رمضان هستند که باید تلاش کنیم به نحو شایسته از آنها بهره ببریم.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه باید برای تبیین هر چه بیشتر فرهنگ زکات در جامعه از ائمه جماعات استفاده کنیم، تصریح کرد: تلاش کنیم در شب‌های قدر که فرصتی برای بررسی اعمال سال گذشته هر انسان است، ببینم برای تطهیر مالی خود چه گام‌هایی برداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه اگر جزو پاکان نباشیم نه لیله القدر و نه قرآنِ نازل شده در این شب را درک نمی‌کنیم، افزود: لازم است موضوع زکات را به عنوان یکی از زمینه‌های پاکی و طهارت مال، جدی بگیریم و این موضوع را برای مردم تبیین و تشریح کنیم.
آیت‌الله عابدینی با تاکید بر اینکه هدف اصلی در پرداخت زکات، نیازمندپروری نیست بلکه توانمندسازی نیازمندان است، ادامه داد: اینکه بتوانیم توانمندسازی را در حوزه زکات دنبال کنیم، مردم را اکرام کرده‌ایم چون ما فقط مامور اطعام نیستیم بلکه مامور اکرام نیز هستیم و اکرام بر اطعام اولویت دارد.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: پرداخت کنندگان باید خود را نیازمند نیازمندان بدانند چون خدا در قرآن می‌فرماید 'در اموال آنها حقّی برای سائل و محروم وجود دارد' و اگر از این حقی که در اموال ما دارند را دریافت نکنند، گرفتار می‌شویم.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه توزیع دقیق زکات، رسالت شورای موسوم به این نام است، تصریح کرد: توزیع دقیق زکات چند پیشنیاز دارد که یکی از مهمترین آنها آگاهی از قوانین دینی و مسائل شرعی است و باید این مهم در جامعه اطلاع‌رسانی شود.
آیت‌الله عابدینی یادآور شد: اگر بخواهیم دقیق عمل کنیم باید جامعه هدف را به درستی شناسایی و انتخاب نماییم و اگر در این موضوع کوتاهی شود ممکن است پرداخت‌ها به نیازمندان واقعی نرسد.
به گفته وی، سومین رسالت شورای زکات پس از شناسایی جامعه هدف و آگاهی از مسائل شرعی اولویت‌بندی در این حوزه است و اگر بر اساس اولویت‌ها عمل کنیم نتیجه مطلوبی به دست می‌آوریم.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.