به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسین رجبی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: برای برقراری احترام بین افراد در قانون اقدامات مناسبی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به جرم‌انگاری توهین و فحاشی به دیگران در قانون مجازات اسلامی اشاره کرد.
وی افزود: مطابق ماده 608 قانون مجازات اسلامی مجازات توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد تا 74 ضربه شلاق یا 50 هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود.
رجبی با بیان اینکه جرم توهین عادی در دادگاه ها آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده است، تصریح نمود: برای برخی شهروندان استفاده از الفاظ رکیک و ناشایست عادی شده و حتی در محاورات روزمره خود به راحتی از آن استفاده می کنند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان بیان کرد:در این حوزه قضائی در راستای کاهش هرچه بیشتر وقوع جرم توهین، پیشگیری از وقوع آن و رعایت حقوق عامه و شهروندان، در اجرای تبصره یک ماده 14 قانون آئین دادرسی کیفری مقرر شد چنانچه هر شخصی به هر یک از شهروندان توهین کند به نصب پلاکارد عذرخواهی از شهروندان و شاکی خصوصی در محلی که اقدام توهین آمیز صورت گرفته، موظف شود.
شهرستان تاکستان در 45 کیلومتری غرب قزوین واقع شده است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.