به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید قریش موسوی روز چهارشنبه در جلسه معارفه مشاور جوانان استاندار قزوین افزود: آموزه‌های دینی به ما می‌گوید که محور همه موفقیت‌ها و پیروزی‌ها در تاریخ اسلام به جوانان وابسته بوده است.
وی با بیان اینکه تاریخ اسلام همواره بیانگر حضور جوانانی است که سبب ساز اتفاقات بزرگ شده‌اند، اظهار داشت: اسلام از ابتدا توسط جوانان احیا شد و نقش جوان در طول حیات این دین الهی همواره درخشان است.
موسوی به نقش پررنگ جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: جوانان مسلمان همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا جنگ تحمیلی پای نظام و انقلاب بوده و مجاهدت‌های فراوانی به یادگار گذاشته‌اند.
رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین به دوران جوانی امیر المومنین (ع) پرداخت و گفت: اولین کسی که به دین اسلام گروید، جوانی به نام علی بن ابی طالب بود که در کنار پیامبر (ص) قرار گرفت و همواره در تمام مراحل زندگی یاریگر رسول خدا (ص) باقی ماند.
موسوی با بیان اینکه فرماندهان جنگ پیامبر (ص) را همواره جوانان تشکیل می‌دادند، گفت: جعفر طیار جوانی تازه ازدواج کرده بود که فتح حبشه را در کارنامه خود به ثبت رساند و از این دست جوانان همواره در طول تاریخ اسلام فراوان هستند.
در پایان این مراسم محمد نورمحمدی به عنوان مشاور امور جوانان استاندار قزوین معرفی شد.
۹۹۲۵* ۶۱۰۱
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.