راحله جاتن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرناگر ایرنا افزود: در سال جاری نیز کمیسیون تشخیص نوع و شدت معلولیت در مرکز تامین توسعه نواب جهت طرح و بررسی پرونده های بیماران روان مزمن با حضور اعضای این کمیسیون برگزارو پرونده 34 تن از متقاضیان تشکیل پرونده در سازمان بهزیستی بررسی شد.
وی اضافه کرد: مدارک لازم جهت طرح و بررسی پرونده در کمیسیون بیماران روان مزمن شامل خلاصه پرونده های بستری در بیمارستان روانپزشکی مبنی بر وجود اختلال اسکیزوفرنی یا اختلالات خلقی با علایم سایکوتیک و طی مدت حداقل 2 سال از زمان شروع بیماری و تکمیل فرم ارجاع به روانپزشکان متخصص جهت تعیین نوع، سیر و مدت بیماری است.
جاتن ادامه داد: این بیماران می توانند به فراخور شرایط از خدمات تعریف شده در قانون جامع حمایت های مالی سازمان اعم از حمایت های مستمر و غیر مستمر همچون کمک هزینه درمان و کمک های موردی بلاعوض استفاده کنند.
وی گفت: بیماران روان مزمن نیازمند دریافت حمایت های عاطفی، درمانی، نگه داری و توانبخشی هستند که گاهی به دلیل ماهیت بیماری حمایت های به موقع از آنان صورت نمی گیرد و تعدادی از این افراد از سوی خانواده ها طرد شده و به صورت مجهول الهویه به سازمان های حمایتی سپرده می شوند.
جاتن با اشاره به امکانات بهزیستی استان در حمایت از بیماران روان مزمن گفت: استان قزوین دارای چهار مرکز نگه داری شبانه روزی بیماران روان مزمن شامل 2 مرکز ویژه مردان و 2 مرکز ویژه بانوان است که خدمات روانپزشکی، پزشکی، پرستاری، روانشناسی، کاردرمانی و مددکاری را به این بیماران ارایه می کنند و در مجموع 230 بیمار در این مراکز اقامت دارند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین افزود:همچنین استان قزوین دارای یک مرکز روزانه بیماران روان مزمن ویژه بانوان با ظرفیت اسمی 50 نفر و یک مرکز ویزیت در منزل بیماران روان مزمن با ظرفیت 70 نفر است که خدمات روانپزشکی ، پزشکی، پرستاری، روان شناسی را به این دسته از بیماران ارایه می کنند.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.