کلنگ احداث ساختمان اداری میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری و موزه مردم‌شناسی شهرستان آبیک با حضور مسئولان استان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، در مراسمی و با حضور خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک و جمعی از مسئولان این شهرستان کلنگ احداث ساختمان اداری اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری و موزه مردم‌شناسی شهرستان آبیک با حضور مسئولان به زمین زده شد.

ساختمان اداری و موزه مردم‌شناسی شهرستان آبیک در زمینی به مساحت حدود یک هزار مترمربع شامل همکف موزه مردم‌شناسی، طبقه اول ساختمان اداری با 10 اتاق و طبقه دوم سال جلسات و یک سوئیت احداث می‌شود.

کارگاه‌های صنایع دستی هم مقرر شده داخل حیاط ساختمان اداری و موزه مردم‌شناسی به سبک قدیمی و به صورت گنبدی طراحی و احداث شود.

به گزارش ایلنا، احداث ساختمان اداری و موزه مردم‌شناسی شهرستان آبیک از اعتبار سال 97 و پیش‌بینی اعتبار سه تا 4 میلیارد ریالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت می‌گیرد.

در موزه مردم‌شناسی آثار روستاهای شهرستان آبیک اعم از ملموس و غیرملموس به نمایش گذاشته می‌شود که از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان این آثار در حال جمع‌آوری است.

12 سال از استقرار اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان آبیک می‌گذرد که طی این مدت، یا در ساختمان استیجاری و یا متعلق به یکی از ادارات در شهرستان فعالیت داشته که با کلنگ‌زنی امروز صاحب ساختمان اداری و موزه مردم‌شناسی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.