به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، حامد کبودوند روز سه شنبه افزود: ثبت نام امسال به صورت اینترنتی خواهد بود.
وی از مکانیزه شدن فرآیند ثبت‌نام و صدور پروانه موکب‌ها از طریق سایت mokeb.org خبر داد و اضافه کرد: درخواست صدور ویزای خادمان اربعین، فرم‌های ویژه ارسال وسایل نقلیه و محموله، جانمایی موکب‌ها، ارائه خدمات زیربنایی آب و برق، واگذاری زمین و سایر خدمات ستاد بازسازی عتبات به موکب‌ها تنها از طریق این سایت خواهد بود.
کبودوند ادامه داد: هیات‌های مذهبی، تشکل‌های مردمی، نهادها و سازمان‌ها و همه متقاضیان برپایی موکب و مدیران موکب‌هایی که در اربعین سال‌های گذشته فعال بودند نیز باید برای دریافت پروانه جدید یا تمدید آن به همین سایت اعلام شده مراجعه کنند و دیگر ثبت نام به صورت حضوری نخواهد بود.
وی گفت: در مرحله اول، متقاضیان اطلاعات و مدارک خواسته شده را در قالب فرم‌های مشخص وارد سامانه می‌کنند که پس از بررسی در هیات ویژه و تایید صلاحیت، پروانه موکب‌داری صادر می‌شود.
این مسؤول یادآور شد: در فاز دوم، موکب‌هایی که پروانه ویژه دریافت کرده‌اند، نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت ویزای خادمی، فرم‌های ارسال محموله، تقاضای زمین در این سامانه اقدام خواهند کرد.
کبودوند اظهار داشت: ارائه توصیه‌های ضروری به موکب‌ها و زائران، امکان گزارشگیری و ساماندهی آماری، جلوگیری از هدر رفت منابع، هدایت امکانات به مکان‌های مورد نیاز، اعلام امکانات رفاهی و خدمات هر یک از موکب‌ها ازجمله تسهیلات سامانه اینترنتی است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین افزود: هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر و برپایی کنگره عظیم اربعین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #233* اهدا کنند.
استان قزوین سال گذشته با 64 موکب در همایش بزرگ پیاده روی اربعین حضور داشت.
6012/7388
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.