به گزارش ایرنا، ساخت مجموعه ورزشی 15 هزار نفری استان قزوین در سال 82 با 100 میلیارد ریال اعتبار مصوب و در نهایت با 190 میلیارد ریال بودجه در سال 91 به بهره برداری رسید.
این مجموعه با 70 هزار متر مربع مساحت و ظرفیت گنجایش اسمی 15 هزار نفر به عنوان یکی از مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان قزوین و منطبق بر مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا احداث شده است.
پروژکتورهای نصب شده در مجموعه به طور کامل بر اساس معیارهای در نظر گرفته شده AFC ( کنفدراسیون فوتبال آسیا )است و می توان این مجموعه را در عرصه بین المللی و آسیایی مورد استفاده قرار داد.
ساخت هشت دفتر اداری و سالن تمرین برای هیات‌های ورزشی در فضای شرقی این استادیوم،ساخت استخر قهرمانی، سالن دو و میدانی سرپوشیده و مجموعه ورزشی سرپوشیده 6 هزار نفری در فضای کناری این مجموعه به وسعت 28 هکتار در نظر گرفته شده اند.
با وجود تمامی تجهیزات ،امکانات و بودجه تخصیص یافته برای احداث این مجموعه ورزشی هم اینک بعد از 16 سال زمزمه هایی از مدیران و مسئولان استان به گوش می رسد که این مجموعه بدون مطالعات اولیه و کار کارشناسی ساخته شده و آنچنان که باید مورد نیاز استان نیست.
طبق اعلام مسئولان ورزشی استان، ظرفیت این استادیوم در سالهای بهره برداری حتی در زمان حضور تیم لیگ برتری پیکان در قزوین هم یکبار پر نشده و این نشان می دهد که ساخت این مجموعه برای استان توجیهی نداشته است.
همین دیدگاه باعث شده است که این مجموعه در این سالها به صورت یک مجموعه بلا استفاده در شمال شهر قزوین به حال خود رها شده و نه تنها از ظرفیت ها و امکانات آن بهره برداری لازم صورت نگیرد بلکه روز به روز به سوی تخریب و نابودی پیش برود.
در همین راستا استاندار قزوین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار قزوین و مدیر کل ورزش و جوانان استان به صورت میدانی از این مجموعه بازدید کردند تا با اتخاذ تصمیمی جامع جلوی تخریب آن را بگیرند.

***استفاده بهینه از فضای مجموعه 15 هزار نفری قزوین در دستور کار قرار گیرد
استاندار قزوین در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: مجموعه ورزشی 15 هزار نفری قزوین فضا و ظرفیت مناسبی دارد و امکان انتقال اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات های ورزشی قزوین به آن وجود دارد.
عبدالمحمد زاهدی افزود: این مجموعه از نمونه طرح های انجام شده بدون مطالعه در کشور بوده که بهره وری از منابع ورزشی استان را معطل گذاشته است.
وی اضافه کرد:هم اینک از این مجموعه استفاده واقعی صورت نمی گیرد ولی به نظر می رسد می توانیم خود اداره کل ورزش و جوانان استان را به همراه دفاتر هیات ها در این مجموعه مستقر کنیم.
زاهدی افزود:علاوه بر این امکان انتقال سالن های تمرینی و ورزشهایی که در فضای بسته و کم می توانند تمرین کنند مثل بیلیارد و بولینگ، تیراندازی، اسکواش و... به این مجموعه وجود دارد.
استاندار قزوین یادآور شد:در این صورت کار نگهداری این مجموعه راحت تر شده و توجیه اقتصادی می یابد.
وی اضافه کرد:همچنین می توان برای نگهداری بهتر این مجموعه برخی از فضاها را به بخش خصوصی اجاره داد تا با تجهیز و بهره برداری آن اقدام کنند.

***موافق انتقال اداره کل ورزش و جوانان استان به مجموعه سردار آزادگان هستیم
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این مجموعه فضای مفید و اداری کاملا مجهز با دسترسی از آزادراه و پارکینک وجود دارد و باید برای بهره برداری بهینه از این فضا با جدیت بیشتری اقدام کرد.
علی فزخزاد افزود:هم اینک شهرداری قزوین در حال اصلاح ورودیهای و زیرگذر آزادراه قزوین به البرز همجوار با این مجموعه ورزشی است که قطعا با اصلاح این نقطه از آزادراه، مجموعه ورزشی 15 هزار نفری نیز از موقعیت بهتری برخوردار خواهد شد.
وی با بیان اینکه موافق انتقال ساختمان اداره کل ورزش و جوانان و دفاتر هیات های ورزشی به این مجموعه است، افزود: این فضا برای استفاده اداره کل ورزش و جوانان و هیات ها و سالن های ورزشی کاملا مناسب است و اگر این اتفاق بیفتد موقعیت اقتصادی منطقه محل استقرار مجموعه نیز رونق خواهد یافت.

***استفاده بهینه از فضای سردار آزادگان رونق بیشتری به آن می بخشد
فرماندار شهرستان قزوین نیز در این خصوص به ایرنا گفت:هم اکنون مکان مجموعه ورزشی 15 هزار نفری قزوین که با ده ها میلیارد تومان احداث شده به غیر از تمرین و مسابقه موردی استفاده دیگری ندارد.
محمد شفیعی افزود:انتقال ساختمان اداری اداره کل ورزش و جوانان و دفاتر هیات های ورزشی و ایجاد خانه های تخصصی رشته های ورزشی می تواند رونق بیشتری به این مکان بدهد و از تخریب و استهلاک آن جلوگیری کند.
وی گفت:هم اینک اداره کل ورزش و جوانان استان از هزینه بالای نگهداری این مجموعه گلایه دارد درحالیکه می توان با انتقال اداره کل ورزش و جوانان استان به آن ضمن کاهش هزینه های نگهداری برای استفاده بهینه از فضای آن نیز اقدام کرد.

*** هزینه 400 میلیون تومانی برای نگهداری مجموعه 15 هزار نفری
مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین نیز در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: سالانه 400 میلیون تومان برای نگهداری مجموعه ورزشی 15 هزار نفری سردار آزدگان هزینه می شود که قطعا با نوسانات اقتصادی در سال جاری افزایش خواهد یافت.
عباس علایی مقدم افزود: متاسفانه در احداث مجموعه ورزشی 15 هزار نفری شهر قزوین مطالعه دقیق و کارشناسانه صورت نگرفته است و این مجموعه در حال حاضر تنها ماهیت استفاده از رشته فوتبال رو دارد.
وی اضافه کرد: سال گذشته 2 قرارداد برای نگهبانان و نگهداری زمین چمن منعقد شده بود که در مجموع 400 میلیون تومان در سال برای اداره کل ورزش و جوانان استان هزینه داشت.
علایی مقدم افزود: هم اکنون برخی از دفاتر هیات های ورزشی استان در این مجموعه مستقر هستند و دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز که پیش از این در اینجا مسقر بود با دستور مراجع بالادستی جمع آوری شد.
وی اضافه کرد:هم اینک یکی از گزینه ها برای نگهداری و حفاظت بهتر از این مجموعه انتقال ساختمان اداره کل ورزش و جوانان استان به این مجموعه است که نیازمند تصمیم گیری از سوی مدیریت ارشد استان است.
استاندار قزوین افزود:در صورت انتقال اداره کل ورزش و جوانان استان به این مکان تنها تشکیلات اداری مجموعه مورد استفاده قرار می گیرد و ماهیت ورزشی آن همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.