به گزارش ایرنا، محمد رضا درگاهی روز دوشنبه در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: با توجه به حرکت دسته جات قابل توجه ملخ صحرایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به سمت کشور، تاکنون 148 بار ریزش این جانوران به کشور را داشته ایم که هشت استان را درگیر مبارزه با ملخ صحرایی کرده است.
وی اظهار داشت: اگر 6 استان جنوبی درگیر با این موضوع پای کار نبودند و عملیات مبارزه با جدیت انجام نمی گرفت قطعا نفوذ و حرکت ملخ ها به سایر استانها گسترش پیدا می کرد.
درگاهی اضافه کرد: همکاری و مشارکت شرکت خدمات هواپیمایی و همچنین همکاران جهاد کشاورزی جلوی خطر بسیار بزرگی که استانهای جنوبی کشور را تهدید می کرد را گرفت.
این مسئول یادآور شد: ملخ صحرایی به عنوان آفتی خطرناک در دنیا شناخته شده است به گونه ای که می تواند امنیت غذایی هر کشور مورد تهدید جدی قرار دهد.
درگاهی خاطر نشان کرد: با تلاش‌های شبانه روزی همه دست اندرکاران این حوزه و حمایت استانداران هیچ گونه خسارت خاصی از این نوع آفت خطرناک در عرصه‌های زراعی و باغی کشور گزارش نشده است.
وی به کشاورزان توصیه کرد: در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه اطلاع رسانی کنند.
رئیس سازمان حفظ نباتات گفت: طرح جامع قرنطینه کشور در دست تهیه است که با اجرای این طرح مراکز و مبادی قرنطینه کشور تحت کنترل قرار خواهند گرفت.

**مبارزه با ملخ در سطح 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین نیز در این دیدار گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون عملیات مبارزه با آفت ملخ در سطح 6 هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان اجرا شده است.
فاطمه خمسه گفت: کل اراضی پیش بینی شده برای مبارزه با آفت ملخ 12 هزار هکتار می باشد که نیمی از آن اجرا شده است.
وی اظهار داشت: مبارزه با آفت ملخ به عنوان یک آفت عمومی با تلاش کارشناسان و همکاران جهاد کشاورزی در حال انجام است که اگر این مبارزه بصورت جدی و در زمان مناسب انجام نشود مشکلات بسیاری را برای بخش کشاورزی ایجاد خواهد کرد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.