اصغر گونجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: تاکنون عملیات پی کنی و پیاده کردن نقشه در 217 واحد، آرماتوربندی 10 واحد، اجرای فوندانسیون در 2 واحد و اسکله در یک واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن قزوین در شهرستان دلفان لرستان انجام شده است.
وی با اشاره به استان های معین حاضر در مناطق سیل زده لرستان، خاطرنشان کرد: قزوین در حوزه اجرایی بین استان های اصفهان، کردستان، اردبیل و مرکزی پیشرو بوده و از همان روزهای آغازین حادثه با حضور فیزیکی نیروهای خود برای بازسازی مناطق سیل زده اقدام کرد.
این مسئول با بیان اینکه هم اکنون احداث واحدهای مسکونی مهمترین اولویت استان برای کمک به مناطق سیل زده لرستان است،افزود: از دستگاه های اجرایی استان درخواست داریم علاوه بر تامین برخی از ماشین آلات سنگین و خودروهای کمک دار برای این نهاد، سایر کمک های خود را در قالب تامین مصالح ساختمانی به لرستان ارسال کنند.
گونجی اضافه کرد: با توجه به محروم بودن منطقه و نیز سرمای زودرس آن، تمام تلاش ما بر این است تا قبل از آغاز فصل سرما بتوانیم بخش اعظمی از واحدهای در دست اجرا را به متقاضیان واگذار کنیم.
این مسئول یادآور شد: در صورتی که بانک های عامل بتوانند روند ارایه تسهیلات خود را تسریع ببخشند به طور قطع روند بازسازی ها نیز از سرعت و شتاب بیشتری برخوردار می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین ادامه داد: دولت در حال حاضر 500 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پایین به همراه 120 میلیون ریال بلاعوض در مناطق شهری و 400 میلیون ریال تسهیلات به همراه 100 میلیون ریال بلاعوض در مناطق روستایی به حادثه دیدگان سیل این استان پرداخت می کند.
گونجی افزود: دولت همچنین برای واحدهای تعمیری از نوع یک به میزان 150 میلیون ریال تسهیلات و 50 میلیون ریال بلاعوض، برای واحدهای تعمیری از نوع 2 نیز 100 میلیون ریال وام به همراه 30 میلیون ریال بلاعوض به مردم حادثه دیده پرداخت می کند.
قزوین به عنوان استان معین مسئولیت احداث و تعمیر 443 روستا، 2 شهر نورآباد و هفت چشمه شهرستان دلفان را در استان سیل زده لرستان برعهده دارد.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.