حمید رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این نهال ها مثمر و شامل پسته، بدام، انگور و عناب بودند که به شکل رایگان توزیع شدند، افزود: سازمان باغستان شهرداری قزوین سال گذشته 40 هزار اصله نهال بین باغداران توزیع کرده بود.
به گفته وی، برای توزیع نهال رایگان در باغستان سنتی قزوین یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه صرف شده است.
رحمانی اضافه کرد: آثار مثبت توزیع نهال های رایگان در باغ هایی که مخازن آب در آنها تعبیه شده بیش از سایر مناطق به چشم می خورد.
مدیرعامل سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه برای جلوگیری از خسارت به باغات جمعیت سنجاب های موجود در باغستان باید کنترل شوند،افزود: برای انجام این کار نیازمند اعتبار هستیم و در این راستا سال گذشته مکاتباتی با مدیریت بحران استان انجام و میزان برآورد هزینه برای انجام این کار که چهار میلیارد ریال بود نیز به دستگاه مربوطه اعلام شد.
رحمانی یادآور شد: براساس مطالعات صورت گرفته عملیات زنده گیری و سپس استفاده از پرندگان شکاری از جمله راهکارهای مبارزه با سنجاب ها در باغستان سنتی قزوین است.
شهر قزوین در گذشته دارای چهار هزار و 500 هکتار باغ سنتی بوده که متاسفانه براثر بی توجهی و سودجویی برخی افراد فرصت طلب امروز تنها 2 هزار و 500 هکتار از آن باقی مانده است.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.