به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی قزوین افزود: البته اینگونه مداخلات فقط توسط عطاری ها نیست بلکه خیلی از مردم ما در این زمینه فعال هستند و برای درمان بسیاری از امراض، اقدام به خود درمانی می کنند.
وی اضافه کرد: آنچه که به عنوان طب اسلامی در کشور معرفی می شود اینگونه به ذهن متبادر می کند که گویی ما برای هر دین یک طب خاص داریم در حالی که طب، دین ندارد و این القاب و عناوین برای علم پزشکی درست نیست.
زاهدی ادامه داد:اگر قانون اجازه می دهد فعالیت عطاری ها باید با مجوز دانشگاه علوم پزشکی باشد و اگر قانونی در این خصوص نداریم باید طی مکاتبات با وزارت بهداشت این موضوع در سطح ملی یک بار برای همیشه مدیریت و ساماندهی شود.
وی همچنین گفت: اگر کالایی که به اسم دارو در عطاری ها یا برخی منازل که اقدام به درمان غیرعلمی مردم می کنند تحت کنترل هیچ سازمانی نباشد موجب مشکلات متعددی هم برای شهروندان و هم دولت می شود.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از اقدامات غیر علمی در امر درمان هم مردم باید نسبت به تبعات چنین موضوعی مطلع شوند و هم نظارت ها تقویت شود.
وی همچنین با اشاره آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون در قزوین گفت:همه سازمان های دولتی و غیردولتی برای حضور و استقبال حداکثری مردم به منظور مراجعه به پایگاه های سلامت جهت سنجش فشار خون باید تلاش کنند تا فضای تبلیغاتی خوبی در این خصوص ایجاد شود.
زاهدی از رسانه های استان نیز خواست جهت اطلاع رسانی و حساس سازی هرچه بیشتر مردم در این خصوص اقدام کنند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود آمار بالای مصرف سیگار و دخانیات را در قزوین نگران کننده دانست و افزود: پیشگیری و کنترل مصرف دخانیات در استان باید در شوای سلامت مطرح شود و هم به عنوان یک معضل اجتماعی در شورای اجتماعی استان مورد پیگیری قرار گیرد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.