به گزارش ایرنا غلامرضا حقایق پور عصر شنبه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت قزوین افزود: با توجه به نیاز جامعه ایثارگر استان و سیاست های کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، دستور تاسیس این مرکز در سال 85 به استانداری ابلاغ شد تا سلامت جامعه ایثارگران با بهره مندی از این مجتمع ها ارتقا یافته و بازتوانی و انجام فعالیت های فرهنگ و ورزشی برای خانواده آنها میسر شود.
وی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی شهید رجایی در مجموع 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اضافه کرد:این مجتمع در زمینی با 45 هزار متر مربع مساحت و هفت هزار و 200 مترمربع زیربنا، در 2 فاز در دست احداث است که تاکنون فاز نخست آن تکمیل شده و به زودی به بهره برداری می رسد.
حقایق پور با اشاره به برخی فعالیت های انجام شده بنیاد شهید استان، ادامه داد: 387 گلزار با 2 هزار و 762 مزار شهید در استان وجود دارد که سال گذشته 19 گلزار با 289 مزار ساماندهی شد.
وی اظهار داشت: همچنین 60 عنوان کتاب از جمله چهار مجموعه عکس، فار، مجموعه خوشنویسی مشق عشق، فرهنگ اعلام شهدای استان و ماندگاران به چاپ رسید و از 2کتاب خوئینی و هوشنگ در حوزه ایثار و شهادت رونمایی شد.
حقایق پور خاطرنشان کرد: در حوزه دانش پژوهان و تشکل ها نیز طی سال گذشته بانک اطلاعاتی 138 نفر از نخبگان استان تشکیل شد و 9 نفر نیز در سال جاری مورد شناسایی قرار گرفتند.
به گفته وی در سال 97 در قالب طرح سپاس 10 هزار و 963 دیدار از خانواده های شهدا و ایثارگران و 392 اردو برای خانواده های آنها برگزار شد و 108 نفر نیز به حج تمتع اعزام گردیدند.
حقایق پور خاطرنشان کرد: در کانون فرهنگی شاهد نیز سالانه بیش از 15 هزار نفر در انجمنهای قرآنی، فنی و مهارتی، تربیت بدنی، علمی و پژوهشی، اردو و گردشگری، مذهبی و ملی فعالیت می کنند.
وی اظهار داشت: 730 مورد از مراکز و معابر عمومی، فرهنگی و هنری قزوین نیز طی سال 97 به نام شهدا نام گذاری شدند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین افزود: در حال حاضر سه هزار و 560 دانشجوی شاهد تحت پوشش حمایت های این نهاد هستند که از سال گذشته در پرداخت شهریه این دانشجویان در سراسر کشور مشکلات مالی پیش آمد.
حقایق پور به برخی مشکلات ایثارگران در حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: این زیبنده نظام جمهوری نیست که بخشی از قوانین حوزه ایثارگری بر روی زمین بماند و در برخی موارد حتی حکم دیوان عدالت اداری نیز صادر شده اما از سوی دستگاه ها اجرایی نمی شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین افزود: ماده 24 قانون جامع بازنشستگی پیش از موعد، معافیت هفت درصد سهم کارگر، تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و اعاده به کار از جمله قوانین در حوزه ایثارگران هستند که به طور کامل در دستگاه ها رعایت نمی شوند.
استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است.
7388*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.