مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: اینکه بیان می‌شود قزوین شهری سر راهی است، کاملا اشتباه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، به تشریح مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل پرداخت و اظهار کرد: در سال جاری برنامه مرمت گراند هتل و دولتخانه صفوی در اولویت کاری میراث فرهنگی استان قزوین قرار دارد.

وی افزود: رفع تصرف در محدوده دولتخانه صفوی از مهم‌ترین اقدامات اداره کل میراث فرهنگی در این زمینه خواهد بود که امیدواریم این اقدام مهم با حمایت استاندار قزوین و نمایندگان مجلس این مهم تحقق یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: در حوزه گردشگری روستایی، چندین روستا را به عنوان مقصد بوم‌گردی هدفگذاری کرده‌ایم که در این میان، آوج و الموت از بیشترین تراکم تاسیسات بوم‌گردی برخوردار هستند.

خزائلی سیاست اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین را حمایت از تمام سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری دانست و اضافه کرد: اینکه بیان می‌شود قزوین شهری سر راهی است، کاملا اشتباه محسوب می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: در واقع قزوین یک معبر است و ما باید از این نقش مهم همیشه استقبال کنیم و این ویژگی را به عنوان یک مزیت بدانیم.

این مسئول تصریح کرد: هدف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین این است که با به کارگیری اهداف کارشناسی شده، قزوین علاوه بر معبر به یک مقصد گردشگری تبدیل شود.

در ادامه این نشست امیر ارجمند معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: امسال برای ادامه کاوش‌ها و سایت موزه خله واقع در تاکستان مبلغ 500 میلیون تومان اختصاص خواهیم داد.

یاد آور می‌شود؛ به مناسبت روز جهانی موزه، امروز بازدید از تمام موزه‌های قزوین برای شهروندان رایگان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.