به گزارش ایرنا نصرت الله علیرضایی روز شنبه در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری ایرنا به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی ها که در استانداری برگزار شد، افزود: ایرنا منبع خبر بسیاری از نشریات و خبرگزاری ها است و روابط عمومی استانداری نیز همکاری های بسیار خوبی با این خبرگزاری دارد.
وی افزود: ایرنا یک خبرگزاری معتبر و فاقد جهت گیری های سیاسی است و به فعالیت رسانه ای به صورت تخصصی و حرفه ای نگاه می کند.
علیرضایی اضافه کرد: در دوره جدید مدیریتی خبرگزاری ایرنای استان قزوین نیز تنوع کار خبری آن افزایش یافته و با برگزاری نشست ها و مصاحبه های اختصاصی، میزگردها، گزارش های تصویری و ... توازن و تعادلی بین حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و ... برقرار شده است.
این مسئول ادامه داد:خبرنگاران ایرنا در پوشش اخبار استان فعالیت شبانه روزی داشته و تمام زندگی خود را وقف پوشش خبری استان کرده اند.
وی گفت:از ایرنای استان به عنوان رسانه دولت انتظار می رود مقداری بیشتر با فعالان حوزه های مختلف، کارشناسان و متخصصان در زمینه های گوناگون نشست های تخصصی داشته باشد و قدری فعالانه تر در فضایی آرام به انتقادات از دولت پاسخ دهد.
علیرضایی با اشاره به 27 اردیبهشت روز روابط عمومی ها افزود: روابط عمومی ها و رسانه ها نهادهایی هستند که 24 ساعته تحت نظارت قرار دارند در حالیکه واحدها و کمیته های دیگر در یک دستگاه از چنین وضعیتی برخوردار نیستند.
وی اضافه کرد:از سوی دیگر همه نهادها و دستگاه ها از رسانه ها انتظار دارند که عملکردها و فعالیت های آنها را به نحو مطلوب منعکس کنند ولی چون جنس کار رسانه ها عملیاتی و محسوس نیست با مشکلات و دشواری های متعددی مواجه هستند.
مدیر کل روابط عمومی استانداری قزوین با اشاره به جایگاه روابط عمومی ها، افزود:روابط عمومی ویترین یک سازمان است و هرچقدر به این ویترین بیشتر رسیدگی شود یک دستگاه و سازمان بیشتر دیده می شود.
رییس شورای مرکزی روابط عمومی های استان قزوین افزود:در همین راستا برای ارتقای جایگاه روابط عمومی ها جلسات و دوره های آموزشی،جشنواره روابط عمومی، شورای مرکزی روابط عمومی ها برگزار و برای افزایش تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها نیز گام های بلندی برداشته شد.
وی با بیان اینکه اصولا روابط عمومی بدون رسانه ها معنا نمی یابد، افزود:روابط عمومی ها بدون رسانه ها به عنوان مداح، تبلیغات چی، پروپاگاندا و ... مطرح می شوند و در انجام رسالت خود که برقراری پل دوطرفه میان مردم و مدیران است موفق نخواهند بود.
این مسئول گفت:در همین راستا باید روابط عمومی ها بستر و فضا را فراهم کنند تا حرف مدیران از زبان رسانه ها و خبرنگاران زده شود.
علیرضایی با اشاره به دشواری های فعالیت رسانه ای، اضافه کرد:متاسفانه در این کار پاداش و حقوق چندانی وجود ندارد و از سوی دیگر در بسیاری مواقع دستگاه ها همکاری نداشته و مدیران نیز در دادن اطلاعات خست می ورزند.
این مسئول با بیان اینکه برخی از مدیران اصلا اعتقادی به فعالیت رسانه ای ندارند، اضافه کرد: در همین راستا فعالیت رسانه ای نمایندگان عالی دولت از معاونان و مشاوران استاندار، فرمانداران،بخشداران و ... در سال های 96 و 97 مورد رصد قرار گرفت و مشخص شد برخی از مدیران طی این دو سال در حوزه های بسیار مهم کمتر از انگشتان دو دست خبر داشته اند.
وی اضافه کرد:متاسفانه حوزه اطلاع رسانی و پاسخگویی به افکار عمومی برای برخی از مدیران اصلا مهم نیست چون شخصیتا اهل دیده شدن نیستند در حالیکه ذات مسئولیت آنها نیازمند پاسخگویی است.
علیرضایی با واکاوی دلایل فراری بودن برخی مدیران از رسانه ها و خبرنگاران، افزود:ناآگاهی مدیران از دنیای جدید و جایگاه رسانه در آن،احساس بی نیازی از رسانه ها و وابستگی سیاسی از جمله عواملی هستند که موجب می شوند مدیران خود را در برابر افکار عمومی پاسخگو ندانند.
وی گفت:یک بخش دیگر این مشکل به فقدان غربالگری میان رسانه ها باز می گردد چون بسیاری از افکار که به دنبال ماهیت خبری و تنویر افکار عمومی نیستند خود را خبرنگار معرفی کرده و به دنبال اهداف دیگری هستند.
این مسئول اضافه کرد:از سوی دیگر بخش دیگری از خبرنگاران با رویکرد اقتصادی و تجاری یا رویکرد سیاسی و مچ گیری وارد فضای رسانه ای می شوند که در نتیجه به ایجاد فضایی برای فرار مدیران از پاسخگویی منجر می شود.

***خبرگزاری ایرنا به صورت کارشناسی به رسالت ذاتی خود می پردازد
رییس خبرگزاری ایرنا استان قزوین نیز در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن روز روابط عمومی، گفت:امروزه روابط عمومی ها خود به یک رسانه فراگیر تبدیل شده اند و با توجه به توسعه فضای مجازی با مشکلات متعددی در زمینه پوشش و انتشار اخبار رو به رو هستند.
علی حیدر شاه حسینی افزود: شغل خبرنگاری در ردیف مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفته است و کار روابط عمومی نیز در همین راستا از مشکلات حرفه خبرنگاری برکنار نیست.
وی با اشاره به عملکرد خبرگزاری ایرنای استان قزوین افزود:خبرنگاران این مرکز در راستای انجام رسالت ذاتی خود علیرغم کمبود نیرو، بیشترین بازدهی را داشته اند و رتبه های خوبی در سطح کشور دارند.
شاه حسینی افزود:خبرگزاری ایرنا سخنگوی دولت مستقر است و بدون وابستگی به جناح خاصی برای انتشار عملکرد دولت اقدام خواهد کرد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.