به گزارش ایرنا آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در جلسه تفسیر قرآن ماه مبارک رمضان با اشاره به آیات 16 تا 18 سوره مبارکه عنکبوت اظهار داشت:طبق این آیات، حضرت ابراهیم(ع) به قوم خود می‌گوید؛ فقط خدا را بپرستید و هرچه درخواست دارید از او بخواهید، طاغوت را ولی و سرپرست خود قرار ندهید و عهد و پیمان خود را با خدا حفظ کنید.
امام جمعه قزوین افزود: خدای متعال فرموده است هرکس رسول مرا اطاعت کند گویی خدا را عبادت کرده است اما این جمله بدان معنا نیست که هرکس قدرت طلبان و ظالمان و مستکبران را عبادت کند خدا را عبادت کرده است، بنابراین ما اجازه تبعیت از هرآنچه غیرخدایی است را نداریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خیر و سعادت آدمی در عبادت خدا و پایبندی به دین است، ابراز کرد: در ادامه آیات سوره عنکبوت می‌خوانیم که حضرت ابراهیم (ع) به قوم خود می‌گوید شما به جای خداوند یکتا بت‌هایی از جنس سنگ و چوب را می‌پرستید و تولید دروغ می‌کنید در حالیکه این بت‌ها مالک رزق و روزی شما نیستند و باید رزق خود را از خدا بجویید.
امام جمعه قزوین ابراز کرد: غیر از رسول خدا(ص) تنها پیامبری که به عنوان اسوه حسنه معرفی شده حضرت ابراهیم(ع) است که نام ایشان 69 مرتبه در آیات الهی ذکر شده است. بنابراین باید در شناخت این پیامبر الهی توجه ویژه داشته باشیم.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: انبیا و اولیای الهی پدر و مادر ایمانی ما هستند و برای شناخت گذشته خود باید به سراغ این بزرگان رفت، خداوند شرافت پدری حضرت ابراهیم(ع) را به ما عنایت کرده و بهترین الگو برای انسانیت و به کمال رسیدن ماست.
وی با اشاره به اینکه همه ما نیازمند گذراندن یک دوره ابراهیم شناسی هستیم، اذعان کرد: گذراندن این دوره به معنی شناخت خود، تقویت ایمان، توحید، اعتقادات و یقین در وجود آدمی است و هرچقدر ما حضرت ابراهیم(ع) را بهتر بشناسیم ایمان و اخلاق ما بیشتر رشد خواهد یافت.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.