به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایر استان قزوین که با حضور کرمعلی قندالی رئیس سازمان عشایر در استانداری برگزار شد، افزود: فعالیت اقتصادی عشایر از مهمترین زنجیره های تولید در کشور است که همواره با توقعات کم این قشر و بیشترین بازدهی اقتصادی همراه بوده است.
وی به حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی از عشایر اشاره کرد و گفت: تاریخ 100 ساله ایران نشان داده که پهلوی اول و دوم همواره بیشترین ظلم را به جامعه عشایری تحمیل می کردند درحالی که اولویت نظام و انقلاب حمایت از جامعه عشایری بوده است.
زاهدی به رفع مشکلات معیشتی و حمایت های چندجانبه از عشایر تاکید کرد و گفت: تهیه شناسنامه بهداشتی برای عشایر، ارایه تسهیلات در راستای رونق توسعه اقتصادی و همچنین حمایت از تولیدکنندگان عشایری از مهمترین اقداماتی است که در اولویت دولت و استان قزوین قرار دارد.
استاندار قزوین توانمندی زنان عشایر را در راستای تولید فرآورده های دامی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: آموزش به زنان عشایر و همچنین حمایت از آنها در تولیدات دامی می تواند در راستای توسعه و رشد آنها موثر باشد.
زاهدی یادآور شد: تنوع سبک زندگی و همچنین عمق فرهنگ زندگی در بین عشایر از ویژگی های یک جامعه پویا و همگون به حساب می آید که همواره باید مورد توجه واقع شود.
9925* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.