به گزارش ایرنا مرتضی علیخانی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برای ارتقای سطح همکاری های استانی ایران و روسیه که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: براساس تفاهم نامه ای که در سال 1390 بین کمیسیون دایمی همکاری های ایران و روسیه منعقد شد بخش خصوصی استان سفرهایی را به روسیه داشته و تفاهم نامه هایی را تحت عنوان خواهرخواندگی با برخی از استان ها از جمله استان چواش این کشور منعقد کرده اند.
وی افزود: با توجه به برگزاری نشست چهارم این کمیسیون در 27 خردادماه سال جاری باید تمامی ظرفیت ها، توانمندی ها و فرصت های استان در بخش های مختلف گردشگری، صنعت، کشاورزی و دانشگاه ها شناسایی شده و برای ارایه به این نشست در قالب کتابچه و فایل آماده سازی شود.
علیخانی اضافه کرد: در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمنان، ارتقای سطح ارتباطات اقتصادی و تبادلات صادراتی و وارداتی قزوین با استان های کشور روسیه یک فرصت برای استان است و باید نهایت استفاده را از این فرصت داشت.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان قزوین افزود: باید تمامی ظرفیت های استان را با شناساسی ظرفیت های استان های مورد نظر روسیه شناسایی کرده و زمینه جذب سرمایه گذاری یا توسعه روابط اقتصادی و تجاری دوطرفه را فراهم آوریم.
استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و 15 شهرک و ناحیه صنعتی دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.