چک با اختصاص دادن حجم زیادی از شکایات و مراجعات مردمی به دستگاه قضا چندین دهه هزینه های فراوانی را به کشور از نظر زمانی، مالی، نیروی انسانی و امثال آن تحمیل کرده و بسیاری از دارندگان را متضرر کرده است.
اما آخرین آماری که بانک مرکزی از وضعیت چک های بلامحل منتشر کرده مربوط به آبان ماه 97 است، آماری که نشان می دهد در این ماه در استان قزوین یکهزار و 284 فقره چک با مجموع مبلغ 7 هزار و 746 میلیارد ریال مبادله و 144 مورد از آنها با مجموع ارزش یک هزار و 107 میلیارد ریال برگشت خورده که 138 فقره به علت کسری یا فقدان موجود و بقیه به سایر علل برگشت خورده است، در واقع 10.5 درصد از چک ها از نظر تعداد چنین شرایطی داشته اند.
این نشریه در مطلبی دیگر به موضوع افزایش مناطق شهرداری قزوین پرداخته و نوشته است با این اقدام تمرکز گرایی از شهر رخت بر می بندد.
رد پای فرهنگ عنوان مطلب دیگری از پیام شهر است که در آن به چرایی حضور کمرنگ مشاوره در زندگی قزوینی ها پرداخته است.
گفت و گو با آذر متفکر بازیگر و مدرس تئاتر از دیگر مطالب این نشریه است که در آن این هنرمند به موضوع سالن تئاتر و ساخت تئاتر شهر در قزوین اشاره کرده و آن را خونی تازه در رگ های شهر دانسته است.
بغض یوزپلنگ ترکید عنوان مطلبی در صفحه ورزش این نشریه است که در آن به کسب رتبه پنجم رضا علیپور سنگنورد قزوینی و سریعترین مرد عمودی جهان پس از راهیابی به مرحله نهایی جام جهانی سنگنوردی در چین پرداخته است.
پیام شهر نشریه رسمی شهرداری قزوین است که به مدیرمسئولی امیر رجبی و سردبیری منیژه زیرک منتشر می شود.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.