به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین، معاون گردشگری این دستگاه روز سه شنبه گفت: این مطالعات توسط ژاپنی ها انجام می شود.
علیرضا زمانی خرقانی افزود: در پروژه همکاری مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن( جایکا ) که به منظور افزایش بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بین‌المللی، برنامه مدیریت و توسعه گردشگری استان‌های شمال‌غرب کشور انجام می‌شود، قزوین به همراه 5 استان غربی زنجان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به عنوان پایگاه مطالعات امکان سنجی در زمینه توسعه گردشگری انتخاب شدند.
وی اظهار داشت: پس از انجام فازهای نخست در قالب مطالعات میدانی و تحلیل داده‌ها از سوی تیم مشاوران جایکا طرح جامع گردشگری منطقه شمال غرب کشور تهیه خواهد شد.
زمانی گفت: در همین راستا و به منظور بررسی ظرفیت‌های گردشگری استان قزوین کارشناسان جایکا در روزهای هفتم و هشتم خرداد ماه سال جاری با مسئولین بخش‌های دولتی و خصوصی مرتبط با حوزه گردشگری استان دیدار می‌کنند و در مرحله دوم در تاریخ یکم تیر ماه از چند جاذبه گردشگری در قزوین بازدید خواهند کرد.
آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) که دفتر مرکزی آن در توکیو بوده و در بیش از 150کشور دنیا در حال فعالیت است از طریق کمک های توسعه‌ای دولتی در قالب همکاری های فنی و مالی با کشورهای در حال توسعه در زمینه ایجاد صلح، ثبات و رفاه جامعه بین المللی فعالیت داشته و به عنوان بزرگترین آژانس بین المللی کمک های دو جانبه در دنیا ، مسئولیت اداره و مدیریت تمامی کمک‌های توسعه‌ای دولت ژاپن مانند همکاری های فنی، وام‌های توسعه‌ای و کمک های بلاعوض را به صورت یکپارچه بر عهده دارد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.