به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسین رجبی روز سه شنبه با اشاره به ماده 9 رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال 1389 مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مطابق این ماده رانندگان موظفند، هنگام رانندگی گواهی نامه، کارت خودرو و بیمه نامه معتبر شخص ثالث و برای خودروهایی که بیش از پنج سال از تولید آنان می گذرد برگه معاینه فنی را به همراه داشته و در صورت مطالبه ماموران راهنمایی و رانندگی آنها را ارائه نمایند.
این مسئول گفت:ماموران در صورتی می توانند مدارک رانندگان را مطالبه کنند که شاهد تخلف از سوی راننده بوده یا خودرو تحت تعقیب قضایی یا انتظامی باشد.
وی در ادامه افزود:با توجه به صراحت ماده مذکور، چنانچه ماموران راهور نسبت به توقیف خودروها جهت کنترل مدارک، درحالی که خودرو دارای سرعت مطمئنه بوده و راننده و سرنشینان نیز کمربند ایمنی داشته اند، اقدام نموده تا تخلف را احراز نمایند، این اقدام می تواند نقض حقوق شهروندی تلقی شود.
رجبی خاطر نشان کرد: مطابق ماده 570 قانون مجازات اسلامی نقض حقوق شهروندی جرم تلقی می شود، بنابراین به منظور پیشگیری از وقوع جرم برای شهروندان، ماموران راهور باید مانند گذشته نسبت به رعایت دقیق قانون مورد اشاره اقدام نمایند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.