به گزارش ایرنا خیرالله رحمانی روز دوشنبه در دیدار با نرگس تقی زاده مقدم نایب رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، ساحت زیستی و بدنی یکی از 6 ساحت مهم تعلیم و تربیت برای رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است که در این میان زنگ ورزش و معلمان تربیت بدنی نقش بسیار مهمی در آن ایفا می کنند.
وی اضافه کرد:معلمان تربیت بدنی از محبوب ترین اقشار فرهنگی بوده و زنگ ورزش نیز بهترین ساعت برای دانش آموزان جهت آموزش مهارت های زندگی است.
رحمانی ادامه داد: ورزش در شادابی دانش آموزان و بالا رفتن میزان یادگیری آنها در کلاس درس تاثیر بسیار زیادی دارد و باید از این فرصت به بهترین نحو برای ارتقای سلامت دانش آموزان استفاده کرد.
وی گفت: نگرش مثبت و پویا در دانش آموزان، تقویت انگیزه کوشش برای یادگیری، کاهش دغدغه و اضطراب برای مقابله با استرس و بالابردن عزت نفس و آسایش فکری از فواید مهم این زنگ در مدارس است.
مدیر کل آموزش و پرورش قزوین افزود: آمادگی جسمانی در دانش آموزان یک امر اساسی است و دانش آموزی که قدرت و کارایی بدنی دارد قادر است مفاهیم درسی و کارهای روزانه خود را بدون احساس خستگی انجام داده و استقامت و سرعت خود را در یادگیری افزایش دهد.
استان قزوین دارای 240 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
در حال حاضر 101 هزار و 400 متر مربع فضای ورزشی در مدارس قزوین شامل سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی و طبیعی احداث شده است.
7388*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.