به گزارش ایرنا، منوچهر مهرام روز دوشنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با بیان اینکه در سال گذشته سه مورد مسمومیت ناشی از اعتیاد در حوزه کودکان ثبت شد، اظهار داشت: معمولا در طول هفته مواردی از مسمومیت به دلیل مصرف شربت متادون و مواد شبیه به آن در بیمارستان قدس ثبت می شود که آمارهای این حوزه و مسمومیت ناشی از مصرف مواد مخدر نگران کننده است.
مهرام در ادامه سخنان خود به موضوع اعتیاد دانش آموزان اشاره کرد و گفت: مقابله با این پدیده از مهمترین اولویت های استان محسوب می شود که باید برای مقابله با آن از ظرفیت دستگاهها با هم افزایی بهره گرفت.
این مسئول با بیان اینکه در خصوص اعتیاد دانش آموزان مباحث کمتری مطرح شده است، اظهار داشت: به زودی طی جلسه ای با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان، مباحث مربوط به اعتیاد دانش آموزان مطرح شده و اقدامات لازم برای مقابله با آن اجرا می شود.
مهرام در خصوص روند احداث مرکز گذری کاهش آسیب زنان در استان، گفت: با توجه به نبود فضای مناسب و ملزومات لازم، احداث این مرکز فعلا از دستور کار خارج شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین همچنین اظهار داشت: هم اکنون ۱۱۸ مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در استان وجود دارد که از این میان ۲ مرکز به صورت دولتی و ۱۱۶ مرکز به صورت خصوصی اداره می شوند.
مهرام یادآور شد: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی دارای ۲۰ مرکز اقامتی میان مدت در حوزه درمان معتادان است که روی هم رفته ۲۴ هزار و ۴۳۴ نفر را تحت پوشش دارند.
۹۹۲۵* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.