به گزارش ایرنا ، ابوالفضل یاری روز شنبه در جلسه شورای گفت ‌و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: متاسفانه تاکنون به یک جمع‌بندی در خصوص صدور مجوزها نرسیده‌ایم اما بخش خصوصی می‌تواند در این حوزه وارد شده و به دولت در خصوص اصلاح قوانین و ساز و کارهای لازم مشاوره دهد.
وی دامه داد: به عنوان مثال صدور برخی مجوزها مانند شهرک های گلخانه ای که هم اکنون بسیار زمان بر است را می‌توان بر عهده بخش خصوصی قرار داد تا تمامی کارهای صدور مجوز آن را که امروز حتی 6 ماه به طول می‌انجامد در عرض یک روز انجام دهد.
یاری با اشاره به موضوع گردشگری، تصریح کرد: گردشگری سلامت امروز به یک معضل اساسی تبدیل شده است چون هم اکنون 30 تا 35 درصد از ظرفیت اشغال تخت در هتل های شهری مانند تبریز از سوی همسایگان شمالی و غربی این استان پر شده است.
به گفته این مسئول ، متاسفانه هنوز یک هتل مناسب در قزوین احداث نشده در حالی که تسهیلات زیادی به افرادی که اهلیت این کار را ندارند در استان واگذار شده است.
وی افزود: پیشنهاد می شود مجوز آنها باطل شده و احداث هتل به افراد شایسته تر واگذار شود.

***هزینه ارتکاب به فساد در دستگاه‌های دولتی افزایش یابد
مدیرکل دفتر بازرسی،مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: تا زمانی که هزینه‌های ارتکاب به فساد و ارتشا در بخش‌های دولتی افزایش نیابد انگیزه اقدام به امور مفسده آمیز کاهش نخواهد یافت.
معصومه مرادیان با بیان اینکه باید فعالیت‌های سوداگرانه دستگاه‌های دولتی را با ساز و کارهای مناسب کاهش داد، یادآور شد: تا زمانی که سودآوری کارهای غیر مولد وجود داشته باشد هیچ گاه رونق تولید را شاهد نخواهیم بود.
وی راه‌اندازی شورای گفت و گو در شهرستان های استان را کاری مفید و سازنده دانست و افزود: بدون شک این کار نتایج سازنده و مناسبی را به همراه خواهد داشت.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.