رئیس سازمان صمت قزوین عنوان کرد:81 درصد صادرات استان کالاهای صنعتی، 17 درصد متعلق به صنایع تبدیلی و 2 درصد سهم صادرات مواد خام کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید نبیل روز پنجشنبه-19 اردیبهشت ماه-  در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون وزیر کشور در سالن جلسات استانداری برگزار شد، بیان کرد: سال 97 به میزان 380 تن کالا به ارزش 680 میلیون دلار از استان قزوین صادر شده است و توسعه صادراتی استان جز رتبه های برتر کشور به حساب می آید.

نبیل با بیان اینکه رایزنان اقتصادی جهان با صادرکنندگان استان قزوین دیدار می کنند، اظهار کرد: راه اندازی اتحادیه صادر کنندگان در استان و همچنین حمایت های لازم از فعالان بخش خصوصی برای جلوگیری از خروج ارز در الویت سیاست های سازمان قرار دارد.

وی گفت: یکی از اقداماتی که در دستور کار استان قرار گرفته حمایت از طرح های با قابلیت صادرات و جلوگیری از واردات کالا به استان است تا همواره میزان صادرات افزایش یابد.

این مسئول به وجود 222 صادرکننده در استان اشاره کرد و گفت: انواع کالاهای صنعتی، تبدیلی و محصولات خام کشاورزی از جمله اقلامی هستند که توسط صادرکنندگان استان به کشورهای دنیا صادر می شوند.

وی افزود: آهن آلات و فولاد، پارافین، کولر آبی، سرلاک، آدامس، ماکارونی، کشمش، عسل، میوه از اقلام صادراتی استان قزوین هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: عراق با 360 میلیون دلار، سهم 56 درصد صادرات استان قزوین را به خود اختصاص داده است.

نبیل عنوان کرد:81 درصد صادرات استان کالاهای صنعتی، 17 درصد متعلق به صنایع تبدیلی و 2 درصد سهم صادرات مواد خام کشاورزی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.