به گزارش ایرنا، داود محمدی شامگاه پنجشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که با حضور بابک دین پرست معاون وزیر کشور برگزار شد، افزود: تا کنون چندین بار در رابطه با این موضوع با ورزا و هیات دولت صحبت شده ولی هنوز کار به جایی نرسیده است.
وی اضافه کرد: ضروری است که شرایط معافیت های مالیاتی برای واحدهای تولیدی در محدوده شعاع 120 کیلومتری پایتخت همانند استان های قم و سمنان برای قزوین نیز لحاظ شود.
محمدی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: اوضاع کشور ایجاب می کند که توجه جدی به کسب و کار داشته باشیم و مسئولان باید برای بهبود فضای کسب و کار کشور، خروجی جلسات اقتصادی را اجرایی کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص صادرات استان قزوین به کشورهای همسایه تصریح کرد: با توجه به ورود صادراتی کشورهایی نظیر ترکیه در منطقه باید تلاش کرد تا جایگاه صادراتی استان قزوین در کشور سوریه و عراق حفظ شود.
محمدی مطالبه اصلی واحدهای تولیدی استان را تامین سرمایه در گردش عنوان کرد و اظهار داشت: برای پاسخ مناسب به این نیاز و جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده محصولات به حمایت بانک ها نیازمندیم.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک با بیان اینکه هزار و 300 جاذبه گردشگری در قزوین به ثبت رسیده است، توضیح داد: در حوزه اقتصاد گردشگری باید جایگاه بالاتری را برای استان ترسیم کنیم و باور داشته باشیم که در شرایط فعلی کم هزینه ترین نوع اقتصاد، گردشگری است.
محمدی با بیان اینکه هنوز در تبدیل علم به ثروت ضعیف هستیم، خاطرنشان کرد: ایده های دانش بنیان عمدتا به تولید منجر نمی شود و اگر هم تولیدی در کار باشد در مقیاس انبوه نیست.
وی یادآور شد: ضرورت توجه به توسعه حوزه آی تی و آی سی تی می تواند در بسیاری از زیرساخت ها و بسترهای اقتصادی ما را توانمند کند که نیازمند توجه همه جانبه مسئولان هستیم.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.