به گزارش ایرنا، مهدی بخشنده روز پنجشنبه در نشست مشترک هیات اقتصادی استان قزوین با فعالان اقتصادی ساحل عاج افزود: استان قزوین این امکان را دارد تا به صادرات آرد، بیسکوییت و دیگر محصولات غذایی به ساحل عاج اقدام کند.
وی تاکید کرد: برای ایجاد روابط تجاری بهتر لازم است که دفاتر اقتصادی در هر 2 کشور راه اندازی شود تا بتوان در زمینه صادرات محصولات غذایی مباحث و همکاری های بیشتری را مطرح کرد.
بخشنده اظهار داشت: به طور حتم در یک جلسه نمی توان با تمام ظرفیت های اقتصادی هر 2 کشور دست آشنا شد و لازم است که جلسات تخصصی بیشتری تشکیل شود.
رییس اتاق بازرگانی قزوین به عقد تفاهم نامه همکاری ساحل عاج با کشورمان اشاره کرد و گفت: قرارگیری ساحل عاج در کنار کشور غنا می تواند ارتباط پیوسته و محکمی در زمینه صادرات برای تجار ایرانی برقرار کند.
بخشنده با بیان اینکه در استان قزوین بیش از سه هزار و 200 واحد صنعتی وجود دارد، توضیح داد: محصولات در قزوین در صنعت شیشه، قطعات خودرو، محصولات شوینده و محصولات باغی و غذایی و مصالح ساختمانی از دیگر ظرفیت های تولیدی بالایی برخوردار است.
نماینده بخش خصوصی استان قزوین خاطرنشان کرد: ما این توانایی را داریم که یک شهرک صنعتی در ساحل عاج راه اندازی کنیم و به ایجاد اشتغالزایی و تولید بیشتر در این کشور یاری برسانیم.
ساحل عاج با 18 میلیون جمعیت کشوری در غرب آفریقاست.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.