استاندار قزوین گفت: بیشتر کارهای صورت گرفته در روستاها مربوط به مسایل عمرانی و زیرساختی بوده و به اقتصاد آن توجه لازم نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالمحمد زاهدی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال پایدار و توسعه روستایی که عصر چهارشنبه با حضور محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: سند توسعه روستایی شاید به بازنگری نیاز داشته باشد تا بتوانیم ضمن به روز رسانی اطلاعات مشاغل جدید را هم برای روستاییان تعریف کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: در ۴۰ سال گذشته خدمات خوبی به روستاها داده شده اما به اقتصاد و معیشت روستا توجه نکردیم و توازن جمعیت روستایی و شهری به هم خورد و در شرایطی که در قبل انقلاب ۳۶ درصد جمعیت ما شهری و ۶۴ درصد روستایی بود اما پس از انقلاب با تبدیل بسیاری از روستاها به شهر این روند معکوس شد.

زاهدی تصریح کرد: زیرساخت روستاها باید برای ایجاد شغل مهیا شود و در شرایطی که در عصر کنونی شاهد حضور مشاغل جدید در شهرها هستیم باید بتوانیم در بخش روستایی هم مشاغل جدیدی ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: البته نیاز داریم تا در مشاغل و رده‌های شغلی روستایی هم بازنگری شود زیرا متأسفانه عناوین جرم در کشور ما متعدد اما مشاغل بسیار محدود است.

استاندار قزوین تصریح کرد: در حوزه روستایی باید تسهیلات اشتغال را به سمت شرکت‌های دانش بنیان و استار تاپ‌های روستایی هم سوق دهیم تا کارهای جدیدی شکل بگیرد.

زاهدی بیان کرد: گردشگری در استان ظرفیت خوبی دارد و در توزیع اعتبارات باید مناطق آسیب پذیر در اولویت باشند و در کنار آن در توسعه روستایی به موضوع پیشگیری از حوادث هم توجه کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: روستائیان ما از شهری‌ها آموزش پذیرتر هستند و باید در آموزش مهارتی سرمایه گذاری کنید و به زنان روستایی توجه بیشتری شود.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود در پرداخت تسهیلات اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شود و در گرفتن وثیقه نیز سهولت بیشتری ایجاد شود تا کارها روان شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.