به گزارش ایرنا ، محمد امین عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال پایدار و توسعه روستایی استان قزوین افزود: متاسفانه ما نتوانستیم مشاغل جدید و تنوع شغلی مناسبی را در روستاهای خود ایجاد کنیم و همین مسئله باعث سرازیر شدن جمعیت به شهرها و روی آوردن آنان به مشاغل کاذب شده است.
وی یادآورشد : تجربه نشان داده که لا وجود همه توجهات به زیرساختها ، تا سرمایه‌گذاری در یک منطقه صورت نگیرد نمی توان اشتغال پایدار را در آن شاهد باشیم.
وی محوریت توسعه روستاهای کشور را اشتغال دانست و گفت: این در حالی است که در سایر بخش‌ها از جمله بیمه روستاها و استارتاپ‌ها نیز فعالیت‌های گسترده در حال انجام است.
این مسئول به وجود انحراف در ارائه تسهیلات روستایی اشاره و افزود : ما منکر وجود چنین مسائلی نیستیم اما باید اذعان داشت که از محل تسهیلات اشتغال زایی چراغ بسیاری از روستاهای ما بیش از گذشته روشن تر شده و فعالیت‌های زیادی در آنها صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: اینکه چرا جمعیت 66 درصدی روستاها در اول انقلاب امروز به 26 درصد کاهش یافته باید گفت که با وجود انجام اقدامات و زیرساخت ها ما با کاهش جمعیت این بخش روبرو نبوده ایم و در واقع جمعیت 22 میلیونی روستایی کشور از آغاز انقلاب در حال حاضر نیز وجود دارد ضمن آنکه با تبدیل یک هزار روستا به شهر جمعیت این بخش نیز به آن منتقل شده است.
امین با بیان اینکه اقدامات زیرساختی مناسبی در سطح روستاهای کشور ایجاد شده، اظهار داشت: 38 هزار روستاهای بالای 20 خانوار کشور از نعمت برق و 95 درصد آنها نیز از آب آشامیدنی بهره مند هستند و این در حالی است که 86 درصد از راه‌های روستایی نیز آسفالته می باشد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار داشت: استان قزوین از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است تا جایی که در بسیاری از بخش ها جزو اولین استانهای کشور به خصوص در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری است.
به گفته این مسئول، استان قزوین همچنین از محل اعتبارات خارج از تسهیلات روستایی و از طریق بانک‌های سینا و پارسیان به نحو مناسبی بهره مند شده است .
6012/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.