شهردار رازمیان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی وجمعیتی شهر رازمیان، منابع درآمدی شهرداری بسیار محدود بوده و جوابگوی هزینه‌های جاری شهرداری نیست.

علی‌اصغر پورقاسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین در خصوص معوقات شهرداری اظهار کرد: معوقات و بدهی‌های شهرداری را می‌توان به چند بخش تقسیم کرد که شامل بدهی به پیمانکاران و پرسنل، اصناف و ارائه‌دهندگان خدمات به شهرداری مانند اداره بیمه و دارایی است که مجموعا نزدیک به 10 میلیارد ریال است.

وی افزود: این 10 میلیارد ریال بابت پروژه آسفالت ورودی شهر، پروژه دیوارسنگی، جدول گذاری و حقوق معوقه کارکنان است.

شهردار رازمیان ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی وجمعیتی شهر رازمیان، منابع درآمدی شهرداری بسیار محدود بوده و جوابگوی هزینه‌های جاری شهرداری نیست؛ برخی از ردیف‌های درآمدی شهرداری نظیر کمیسیون‌ها تا حدودی مغفول مانده است.

پورقاسم اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و کاهش ساخت وساز و متوقف شدن تعداد زیادی از اصناف شهرداری را در کسب درآمدهای مترتب آن دچار مشکل ساخته است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات ناشی از ارزش افزوده نیز به جهت آمار بسیار پایین تعداد جمعیت شهر در مقابل شهرهای مشابه بسیار کم است.

این مسئول در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری دارید؟ توضیح داد: وجود ظرفیت‌های ویژه و بالقوه درشهر رازمیان شامل جاذبه های گردشگری از حیث باستانی وجود قلعه ی تاریخی لمبسر و ازحیث جاذبه‌های طبیعی از جمله آب وهوای متفاوت و چشمه‌ها و رودخانه‌های پر آب نظیر شاهرود،نینه رود و خارود و حیات وحش بی‌نظیر می‌تواند بستر مناسبی برای جذب گردشگر از نقاط مختلف استان و کشور باشد.

شهردار رازمیان افزود: مهم‌ترین نقشی که شهرداری رازمیان دراین مقوله می‌تواند ایفا کند، این است که نسبت به معرفی منطقه در سطح ملی و استانی اقدام کند چرا که شناساندن شهر و منطقه مقدمه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار در بخش توریسم وگردشگری که دراولین گام، پیگیری طرح ایجاد دهکده گردشگری و اخذ وام از شهرداری‌های کشور را در دستور کار قرار داده و اقداماتی را نیز در همین راستا انجام داده‌ایم.

پورقاسم ادامه داد: ازجمله برنامه‌های شهرداری درصورت توافق با سرمایه‌گذاران ایجاد مجموعه خانه‌های بومگردی، مجتمع اقامتی با شرایط متناسب اقلیمی و هم شکل با بافت سنتی شهر، ایجاد مجموعه رستوران‌های سنتی و مدرن، ایجاد مراکز خرید فصلی برای عرضه محصولات زراعی و دستی منطقه، برگزاری جشن‌ها و آیین‌های متنوع از جمله جشن برنج، جشن ذغال اخته و جشنواره غذاهای محلی است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.