به گزارش ایرنا، خیرالله رحمانی روز چهارشنبه در همایش طرح نماد که با حضور مدیران مدارس ناحیه یک و دو برگزار شد،افزود: هدف کلی این طرح، توانمندسازی دانش آموزان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر با استفاده از رویکرد پیشگیری رشد مدار است.
وی اضافه کرد: همچنین طرح قاضی مدرسه نیز در 209 مدرسه با 14 هزار دانش آموز طی سال تحصیلی 98-97 اجرا شد.
رحمانی ادامه داد: این طرح با هدف استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌های استان و استفاده از متخصصان خبره، قاضیان دادگستری و کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس متوسطه دوره اول و دوم اجرا می‌شود.
وی همچنین گفت: شعار اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین بر اساس ساحت های ششگانه آن است تا در پرتو این سند نورانی که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز است، دانش آموزان ما به مراتبی از حیات طیبه دست یابند.
رحمانی با اشاره به نقش محوری معلم در پیشبرد اهداف این طرح ها،اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی زمانی محقق می شود که معلم فراتر از حرف و در عمل، در کانون توجهات قرار داشته باشد.
وی افزود: آموزش و پرورش درمانگاه تمام دردهای جامعه است و عدم توجه به آن آسیب های جبران ناپذیری به جامعه وارد می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش قزوین همچنین با اشاره به دستاوردهای این اداره کل در حوزه اجتماعی،گفت: آموزش و پرورش استان توانست هفت رتبه کشوری در جشنواره ملی نوجوان سالم را کسب کند.
استان قزوین دارای 240 هزار دنش آموز در مناطق چهارده گانه آموزشی و پرورش است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.