حامد عبدالرزاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آسیب شناسی ساخت و سازهای صورت گرفته در سطح استان، ارایه خدمات صوری در حوزه اجرا یکی از بزرگترین مشکلات به شمار می رود که به حوزه کیفی ساختمان ها نیز به شدت ضربه وارد می کند.
وی با اشاره به اینکه حسن انجام خدمات مهندسی مجریان ساختمان به شدت مورد توجه اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار گرفته است، تاکید کرد: برای رفع مشکل یاد شده از اسفندماه سال گذشته پیگیری و رصد عملکرد مجریان در دستور کار جدی این اداره کل قرار گرفته است.
عبدالرزاقی اضافه کرد: تعلیق پروانه مجریان حقیقی و حقوقی برای نخستین مرتبه صورت گرفته و تا زمانی که شورای تخلفات انتظامی حکم خود را در این رابطه صادر نکند، اعتبار پروانه ها معلق مانده و افراد قادر به ارایه خدمات مهندسی نخواهند بود.
به گفته وی، براساس ماده 35 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، این اداره کل وظیفه نظارت عالیه بر عملکرد دارندگان پروانه اشتغال به کار را دارد.
عبدالرزاقی، مقابله با خدمات صوری از سوی وزارت راه و شهرسازی را یادآور شد و گفت: اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی اقدامات پیشگیرانه و برخورد با متخلفان را از ابتدای امسال در دستور کار جدی خود قرار داده است.
این مسئول تاکید کرد: اسناد، مدارک و مستندات مربوط به انجام وظایف قانونی مجریان به صورت مستمر کنترل و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقدامات قانونی به مورد اجرا گذاشته می شود.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.