به گزارش سه شنبه شب ایرنا، صدیقه ربیعی در نشست صمیمی با نمایندگان دختر نوجوان شهرستانهای استان قزوین افزود: امروز مشارکت اجتماعی دختران نوجوان و جوان در تمام عرصه های اجتماعی، بیش از گذشته محقق شده و این مساله خصوصا در زمینه ورزشی و علمی بیشتر از دیگر حوزه ها است.
این مسئول یادآورشد: با وجود شکوفایی دختران و بانوان در عرصه های مختلف، سهم آنان در اختصاص فضاهای مناسب شهری همچون محیط های ورزشی و تفریحی نادیده گرفته شده است.
وی درپاسخ به مطالبه نمایندگان دختر نوجوان جهت اختصاص بوستان بانوان و فضاهایی که امکان حضور و ورزش آزادانه داشته باشند،اظهار داشت: موضوع اختصاص مکان هایی با عنوان بوستان بانوان و ورزشگاه ها و باشگاههای اختصاصی که زنان و دختران بتوانند در آن ها با پوششی آزادانه و در محیطی با نشاط به فعالیت بپردازند، بسیار با اهمیت است و در زمان جانمایی چنین فضاهایی توسط مدیران شهری باید این مهم مدنظر قراربگیرد.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری قزوین با تاکید بر اینکه طراحی و ساخت بوستان بانوان و نیز ورزشگاه ها باعث ایجاد تعاملات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی آنان می شود،افزود: تحقق این مهم باید براساس شاخصه هایی صورت گیرد که زنان و دختران خواستار آن هستند.
ربیعی با بیان اینکه دختران نوجوان و بانوان، تاثیرگذارترین قشر برسلامت و شادابی جامعه هستند،افزود: از این رو توجه به مسائل بهداشتی و روانی آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه کمتر کسی دختران جامعه و نیازهای آن ها توجه می کند، افزود: درحالی که نوجوانان دختر به عنوان مادران آینده مخاطبان اصلی فرهنگ سراهایی هستند که می توانند در حوزه فرهنگ سازی و تغییرنگرش جامعه بسیارفعال باشند.
ربیعی اظهار کرد: با مشارکت و حضور گسترده دختران نوجوان و جوان در فرهنگسراها و ارتقای فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی آن ها، می توان درکاهش آسیب های اجتماعی گام ارزنده ای برداشت‌.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.