استاندار قزوین گفت: متاسفانه مردم، تنها اربابانی هستند که پشت در اتاق مدیران می‌مانند و تا زمانیکه ذهنیت و رویکرد مدیران عوض نشود در برون سپاری موفق نخواهیم شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، جلسه شورای راهبردی توسعه استان به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و با حضور مدیران دستگاه‌ها در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد.

در این جلسه زاهدی با اشاره به امر توسعه بیان کرد: توسعه الزامات و مراحلی دارد و باید این مراحل بسرعت طی شود تا از غافله عقب نمانیم.

وی گفت: هنوز برخی با اهداف برون سپاری آشنا نیستند، به همین دلیل در مقابل این مر مقاومت می‌کنند زیرا گمان می‌کنند رئیس هستند و باید مردم به آنها مراجعه کنند. باید کاری کنیم زیر سوال نرویم و مورد سو ظن نباشیم و مردم را بدبین نکنیم و در این راستا رضایت مندی به عنوان مهمترین هدف اصلی برون سپاری محسوب می شود.

استاندار قزوین اظهار کرد: اصولاً ما مدیران دوست داریم ارباب رجوع بیاید پشت در بماند و ما ژست مدیریت بگیریم که این کار در شان یک مدیر مردمی نیست. متاسفانه مردم، تنها اربابانی هستند که پشت در اتاق مدیران می مانند و تا زمانیکه ذهنیت و رویکرد مدیران عوض نشود در برون سپاری موفق نخواهیم شد.

وی افزود: این حس به مردم هم منتقل شده است و فکر می کنند بدون مراجعه به مدیران مشکلاتشان حل نمی شود به همین دلیل زمانی که سیل آمد، مردم گفتند وزیر جهاد کجاست، مگر باید وزیر بیاید جلوی سیل را بگیرد و چرا هر حادثه رخ می‌دهد انتظار داریم رئیس جمهور هم در محل باشد.

استاندار قزوین یادآور شد: تصدی گری فرصت فکر کردن را از مدیران می‌گیرد و چون زمینه فکر کردن وجود ندارد، به دنبال دستیابی به راههای جدید نمی‌رویم.

زاهدی اضافه کرد: قانون تصویب کرده برون سپاری با جدیت اجرا شود و اگر هر دستگاهی مصوبه‌ای دارد که خودش عمل کند باید آن مصوبه را ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: همه خدماتی که امکان واگذاری دارد باید توسط دستگاه‌ها به بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان واگذار شود و دولت فقط در امور کلان و تصمیم گیری و نظارت وارد شود.

زاهدی تصریح کرد: با برون سپاری هم دولت کوچک می‌شود و هم رفت و آمد مردم به ادارات کاهش یافته و چابک سازی محقق می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان‌هایی که در داخل دستگاه تشکیلاتی راه انداخته‌اند می‌توانند تحت پوشش طرح قرار گیرند و رابطه آنها تعریف شود و کاری کنیم زیر سئوال نرویم و مورد سو ظن نباشیم و مردم را بد بین نکنیم و در این راستا رضایت مندی به عنوان مهمترین هدف اصلی برون سپاری است.

استاندار قزوین تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تصمیم گیرنده باشند و نظارت را درست انجام دهند تا کارها سامان یابد البته لازم است فعالیت بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان هم نظارت جدی شود تا مردم مشکلی نداشته باشند.

وی گفت: برای پیشرفت باید الزامات را مهیا کنیم و هر چه سطح مدیریتی بالا می‌رود باید تصدی گری کمتر شود و مراقب باشیم رانت در واگذاری ایجاد نشود و همه بتوانند در این امر شرکت کنند و بر اساس رتبه بندی جلوی اعمال نفوذ گرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.