به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: رعایت پیش شرط های امر به معروف از اصلی ترین فرائض این سنت الهی بوده و نباید بدون رعایت آنها عامر به معروف شویم چرا که ممکن است به منکر کشیده شده و آبروی انسانی ریخته شود.
امام جمعه قزوین همچنین تاکید کرد: پس از رعایت پیش ‌نیازهای امر به معروف و نهی از منکر، باید عامر آن باشیم و دیگر در این مرحله نباید التماس صورت بگیرد بلکه باید جدیت داشته و محکم امر خداوند را اجرایی کنیم.
آیت‌الله عابدینی با تاکید بر اینکه مقابله با سوءاستفاده از بیت‌المال از رسالت‌های مهم امر به معروف و نهی از منکر است،گفت: برای مقابله با سوءاستفاده از بیت‌المال نباید هراس داشته باشیم و باید با جدیت امر به معروف و نهی از منکر را در این مرحله به اجرا در آوریم.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قزوین تاکید کرد: خداوند گفته باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشید و اگر پس از پشت سر گذاشتن پیش‌نیازها به مرحله امر به معروف و نهی از منکر رسیدیم، باید این فریضه را با جدیت اجرایی کنیم چرا که در قرآن آمده است کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را جدی نمی‌گیرند، از این سنت الهی روی برگردان شده و نزد خداوند باید پاسخگو باشد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: در متون دینی تاکید شده است که اگر مساجد، نمازهای جماعت و جمعه رونق پیدا کنند، زمینه وجود و ظهور منکرات از میان می‌رود و معروف‌ها جان تازه می‌گیرند
وی با تاکید بر اینکه مدیران و مسئولان در نظام اسلامی نباید تخلف کنند، تخلفات مسئولان و مدیران را مصداق بارز منکر دانست و تاکید کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی با این همه شهید و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بزرگانی چون شهیدان مطهری، رجایی، بابایی و باهنرها نباید شاهد تخلف از سوی مدیران و مسئولان باشیم و باید در مقابل چنین مدیرانی امر به معروف و نهی از منکر با جدیت اجرایی شود.
آیت‌الله عابدینی به نابسامانی‌های بازار اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مسئولان باید نظارت جدی و دقیق بر بازار داشته باشند،اظهار داشت: باید فضای بازار و چند نرخی شدن محصولات مدیریت و کنترل شود و نباید نسبت به این موضوع در شرایط فعلی اقتصادی بی تفاوت بود.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین همچنین گفت: کارگران با اندک حقوقی که دارند در این شرایط آشفته بازار با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و مسئولان نباید در وظایف خود در قبال آنها کوتاهی کنند و باید شرایط را به درستی مدیریت کنند و ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشد.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.