به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، یوسف درخشان روز یکشنبه افزود: در قالب این تعداد شبکه، 140 کارشناس ردیابی و پایش عوامل خسارت زای گندم و جو به ویژه سن غلات در 177 هزار هکتار اراضی به فعالیت می پردازند.
وی اظهار داشت: ریزش سن مادر از اراضی از 21 فروردین ماه سال جاری در شهرستان بوئین زهرا آغاز شد و در حال حاضر در همه شهرستانها به جز آوج ریزش ها انجام که این ریزش با یکماه تاخیر نسبت به سال قبل بوده است.
درخشان تصریح کرد: با توجه به وضعیت مطلوب مزارع گندم و جو آبی و دیم، ریزش ها بطور یکنواخت انجام شده است.
به گفته وی با گرم شدن هوا طی روزهای آتی مبارزه نیز در مزارع به نرم رسیده آغاز خواهد شد.
این مسئول پیش بینی کرد: مبارزه با سن مادر در مزارع کشاورزی استان در حدود 25 هزار هکتار ادامه پیدا کند که این عملیات قبل از تخم ریزی سن ها باید انجام شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: پیش بینی می شود مبارزه با سن پوره نیز در حدود 60 هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان انجام شود.
درخشان اضافه کرد: در همین راستا باید در فرصت محدود 10 تا 12 روزه برای جلوگیری از خسارت و سن زدگی بعد از اتمام مبارزه با سن مادر اقدام کرد.
وی بر لزوم اهمیت تقش مهم و اساسی شبکه مراقبت در مبارزه به موقع تاکید کرد.
درخشان اظهار داشت: باید با اولویت ویژه و بسیج تمامی امکانات پایش مزارع گندم و جو را بطور مستمر و تمام وقت حتی در ساعت های غیر اداری در طول مبارزه انجام شود تا بتوانیم در کنترل سن غلات همچون سالهای گذشته موفق عمل کنیم.
در سال 47 هزار و 500 هکتار از مزارع استان به کشت گندم آبی و 98 هزار و 156 هکتار نیز به کشت گندم دیم اختصاص پیدا کرده است.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.