به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین روح الله فاطمی نسب روز شنبه در آیین تجلیل از موذنین، مکبرین و مجریان ستادهای نماز جمعه استان قزوین افزود: یکی از الویت های اساسی ما در نماز جمعه دعوت از جوانان نخبه است تا قبل از خطبه ها به مدت پنج دقیقه برای مردم صحبت کرده و حتی مشکلات اجتماعی را عنوان کنند.
وی اضافه کرد: سخنرانی جوانان قبل از خطبه های نماز جمعه از تاکیدات مقام معظم رهبری است و البته سخنان این افراد باید در چهارچوب قوانین باشد.
فاطمی نسب به جشنواره آدینه در نمازهای جمعه اشاره کرد و گفت: این جشنواره باید در نهادهای نماز جمعه هر هفته برگزار شود و اهتمام به آن موجب پویایی و حضور بیشتر مردم در نماز جمعه خواهد شد.
این مسئول به ورود جمعیت نمازگزاران در اول وقت تاکید کرد و گفت: در بعضی ستادهای نماز جمعه استان شاهد هستیم که حین قرائت خطبه دوم جمعیت مردمی درحال وارد شدن است که از نظر شرعی هم جایز نیست و باید طوری برنامه ریزی کنیم که جمعیت شنوای خطبه ها باشد.
فاطمی نسب با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید در ستادهای نماز جمعه یادآوری شود، اظهار داشت: ستاد نماز جمعه محمودآباد در بین دو نماز قسمتهایی از از بیانیه گام دوم انقلاب را قرائت می کند که اقدام بسیار پسندیده ای است و باید بقیه ستادهای نماز جمعه نیز این موضوع را در دستور کار قرار دهند.
مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین یادآور شد: زحماتی که فعالان ستاد نماز جمعه تقبل می کنند، پاداش دنیوی و اخروی دارد و بدانند که ارج و قرب ویژه ای نزد خداوند خواهند داشت.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.