به گزارش ایرنا ، سیده حمیده زرآبادی روز پنج شنبه در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان که با حضور حمیدرضا مودودی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، افزود: بدون شک برای توسعه صادرات به برنامه ریزی و اطلاعات جامع و دقیق نیازمند هستیم که متاسفانه طی سال‌های گذشته فقدان این برنامه ریزی ها صادر کنندگان را با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی ادامه داد : مصوبات بانکی و گمرکی کشور امروز برای صادرکنندگان مشکلاتی را ایجاد کرده و در کنار آن، وجود دستورالعمل های مختلف، روند انجام امور را کند ساخته است.
زرآبادی قزوین را در حوزه صادرات غیرنفتی قطب صنعتی و دارای ظرفیت‌های مناسب صادراتی دانست و یادآور شد: با وجود صادرکنندگان خوش فکر و علاقه مند در استان، از ظرفیت های آنها کمتر استفاده شده به گونه ای که بیشتر طرح‌ها و پیشنهادهای خوب اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان به بایگانی سپرده شده است.
این نماینده مجلس اضافه کرد: متاسفانه در کنار تحریم‌های اعمال شده و همچنین قوانین و مصوبات متعدد و دست و پاگیر بانکی که صادرات را با مشکل رو به رو کرده و موانع زیادی ایجاد کرده‌اند، برنامه‌های خاصی برای مواقع ضروری و حساس ارائه نداده ایم.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.