معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: آزمون‌های سخت باعث از بین رفتن احساس امنیت دانش‌آموزان در کلاس درس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عین الله صادقی امروز در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش طارم سفلی برگزار شد با تبریک این روز اظهار داشت: آموزش از شئونات الهی است خداوند متعال این ویژگی را به پیامبران خود ارزانی داده که در واقع مسیر هدایت را به بشریت بیاموزند.

وی با بیان اینکه بحث تعلیم و تربیت بحث ساختن انسان است و در حقیقت این انسان‌ها هستند که فرهنگ جامعه را تشکیل می‌دهند افزود: عده‌ای در دوره شاهنشاهی معتقد بودند که  اصلاح جامعه باید همراه اقتصاد باشد و عده ای دیگر معتقد بودند که این  اصلاح باید با فرهنگ باشد؛ ولی مرتضی مطهری برخلاف اینها اعتقاد داشت که اصلاح جامعه باید با دیانت باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به اینکه تالیفات استاد مطهری با حال روز امروزه کشور یکی هستند گفت:دست اندازی های میلیاردی که به بیت المال شده است .اینها کسانی بودند که حتی به بیت المال هم رحم نکردند.اینها همان مدعیان به فرهنگ بودند.کمبودی که اینها داشتند .کمبودی که این افراد داشتند دین و دیانت بوده است.

صادقی با بیان اینکه ما در سطح مدارس و هم آموزش پرورش استان شاهد آثار آموزه های دینی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستیم گفت:انتظار داریم از شما فرهنگیان که سند تحول بنیادین را در مدارس به اجرا کنید.

وی با انتقاد از مدیرانی که این سند را  کنار گذاشته اند و تنها با طرح و شیوه های خود مدارس را اداره می‌کنند خاطرنشان کرد: تنها دستگاهی که بر طبق سند تحول دانش آموز را تقویت می کند بی شک دستگاه آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حرف سند بنیادین  تربیت، سلامت، بهداشت، نماز و تفریح برای دانش آموزان است گفت: تلفیق این ۵ مورد سند بنیادین را تشکیل می‌دهد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قزوین با تصریح بر اینکه یکی از مشکلات اساسی ما در مدارس فرد گرایی است افزود:دنبال نتیجه بودن باعث شده است که بعضی از آسیب هارا خود ما و والدین بر روی فرزند خود وارد می کنیم.

وی با مغایر دانستن سند تحول بنیادین با نتیجه گرایی خاطرنشان کرد: این آزمون های سخت باعث می‌شود دانش آموزان در کلاس درس احساس امنیت و وابستگی نداشته باشند. ما باید به فکر عزت نفس و انگیزه ، نشاط روحی، جسمی ، معنوی فرزندانمان باشیم.

صادقی در پایان با بیان اینکه می‌توانیم امیدوار باشیم دانش‌آموزانی را تربیت کنیم تا بر فراز و در اندازه نظام جمهوری اسلامی باشند، گفت: در غیر این صورت ما دانش‌آموزان افسرده‌ای را تربیت خواهیم کرد که متاسفانه استان قزوین افسرده‌ترین استان در کشور شناخته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.