رئیس خانه کارگر استان قزوین از حضور نیافتن استاندار قزوین بعد از 20 ماه در جمع کارگران استان به شدت گلایه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عیدعلی کریمی در مراسم گرامیداشت روز معلم دانشگاه علمی و کاربردی خانه کارگر قزوین که عصر امروز در سالن همایش دانشگاه کار واحد الوند برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم و هفته کارگر اظهار کرد: بنای دانشگاه علمی-کاربردی این است این که از تسهیلات موجود استفاده کرده و آینده خوبی برای خود ایجاد کند.

وی خطاب به دانشجویان افزود: شما بهترین زمان و دوران طلایی عمر خود را طی می‌کنید و از همین رو پیش از انتخاب رشته تحصیلی، لازم است تا تحقیقات مناسب را انجام داده و آینده خود را بیمه کرده تا پس از أخذ مدرک تحصیلی زمینه کار و اشتغال برای شما فراهم شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: در هفته کارگر مراسمی برگزار کردیم که انتظار داشتیم همه در این مراسم حضور یابند تا به طور خاص، مسائل و مشکلات حوزه کارگری مطرح شود. در همین راستا، دیداری با رهبر انقلاب داشتیم که فرمودند: در سال رونق تولید، ارزش و احترام کارگر را باید لحاظ کرده و رونق تولید با دست توانمند کارگر شکل گیرد.

وی عنوان کرد: بخش اعظمی از واحدهای صنعتی استان قزوین تا پایان فروردین ماه تعطیل شده‌اند؛ درحالیکه با توجه به راهبرد سال، باید تولیدات داخلی به بازار عرضه شود و در این مقطع حساس فعلی، تهدیدات باید به فرصت تبدیل شود اما عده‌ی منتظر فرصت‌طلب هستند تا به مردم ضرر بزنند و اجناس را با قیمت چندین برابر به مردم بفروشند که لازم است دانشجویان این امر را به گوش مسئولان برسانید.

26

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین با گلایه از استاندار قزوین افزود: به‌عنوان نماینده جامعه کارگری از استاندار گلایه‌مند هستیم چراکه در نخستین جلسه کاری سال‌جدید تشکلات کارگری، از استاندار دعوت کردیم که در مراسم روز کارگر حضور یابند و وی قول مساعد دادند. به نظر می‌رسد سوال اینجاست که چرا استاندار قزوین بعد از 20 ماه در جمع کارگران استان حضور پیدا نکرد.  

این مسئول تصریح کرد: اگر جامعه کارگری در مراسم روز کارگر در شهر صنعتی البرز حضور نمی‌یافتند، این تجمع باید به شکل اعتراضات کارگری مقابل درب استانداری انجام می‌شد. استاندار قزوین حضور در افتتاح یک پروژه را به حضور در جمع جامعه کارگری استان ترجیح دادند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین افزود: انتقاد جامعه کارگری این است که استاندار قزوین باید در این‌گونه تجمعات حضور یابند و از نزدیک با مشکلات این قشر زحمتکش آشنا شوند.

کریمی با اشاره به بحث خصوصی‌سازی واحدهای تولیدی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از واحدهای تولیدی به بخش‌خصوصی واگذار شده که از نظر ما خصوصی‌ خالی و خصوصی‌خوری است. باید دید این واحدها بر چه مبنایی و به چه کسانی واگذار شده چراکه تعداد زیادی از واحدهای تولیدی همچون پوشینه‌بافت، نقش ایران، فرش پارس، موتورسازی، آبگینه، تولی‌پرس، فرنخ و مه‌نخ و بسیاری از واحدهای دیگر همچنان با مشکلات عدیده در بخش تولید و مطالبات مواجه هستند. با توجه به این امر تعداد زیادی کارگر منفک شده و میزان تولید به صفر رسیده است.

28

وی افزود: زمانی در سال 1375 شعبه شهر صنعتی، چیزی حدود 75 هزار نفر بیمه شده داشت اما امروز این میزان به 49 هزار نفر رسیده که جای سوال است چه اتفاقی برای جامعه کارگری افتاده است. دانشجویان باید از مسئولان و نمایندگان مطالبه‌گر بخش تولید باشند.

این مقام مسئول با اشاره به بحث بنزین بیان کرد: در این‌باره ابتدا شایعه‌پراکنی می‌شود تا جامعه را محک بزنند آیا مقابل شایعات ایجاد شده اعتراضی وجود دارد یا خیر. سپس تکذیب و بعد می‌گویند بنزین هزار تومانی را 2 هزار و 500 تومان با سهمیه 60 لیتر به مردم ارائه می‌کنند. چرا با مصوبه‌ای که مجلس تصویب نکرده، فشار مالی به جامعه کارگری وارد می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین افزود: برخی انتخابات مجلس را به نفع شخصی خودشان اعلام کرده‌اند. متاسفانه سواد امروز ملاک قرار گرفته در حالی‌که مجلس ملاک را سواد خواندن و نوشتن قرار داده، این آقایان ملاک را به نفع خود، فوق‌لیسانس و دکترا قرار داده‌اند.

27

وی افزود: فقط 3 درصد جامعه مدرک فوق‌لیسانس دارند در حالی‌که 95 درصد جامعه ما از طریق همین نمایندگان با مدرک‌تحصیلی بالا از بسیاری حقوق محروم شده‌اند. باید بدانند چنین تصمیماتی در انتخابات پیش‌رو بر رأی دادن قشر کم‌درآمد جامعه تاثیر خواهد گذاشت.

این مسئول اذعان کرد: 70 درصد نمایندگان این دوره، دیگر در دوره بعدی حضور نخواهند داشت. مناسب است نمایندگان همه اقشار را ببینند و مشکلات آنها را بررسی کنند. نباید اغراض شخصی خود را اِعمال کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.