به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی در آیین تجلیل از قضات نمونه استان که در سالن عدالت دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، گفت: امروز بخشی از وظیفه سنگین هدایت جامعه به قضات سپرده شده است و آنان ادامه دهنده رسالت انبیا و اولیای الهی هستند.
وی با همسان دانستن شغل قضاوت با شغل انبیا اضافه کرد: کار و تلاش قضات نیز در مسیر هدایت انسان ها بوده و نمی توان آن را با حقوق، ارج و مزد ارزشیابی کرد .
این مسئول تصریح کرد: امروز قضات در پشت میز قضاوت نشسته و حاکم هستند ولی در قیامت حاکم خداست و اعمال و رفتار انسان ها در نزد خدا قضاوت می شود بنابراین نباید در این جایگاه خطیر روز قیامت و پاسخگویی را فراموش کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: هیچ تفاوتی میان مناصب قضایی اعم از دادیار، بازپرس، دادرس، رئیس شعبه و مستشار وجود ندارد و همین که فردی حکم قضایی دریافت کرده و وارد شغل سخت قضاوت می شود باید خود را در مقابل جان، مال، ناموس و آبروی مردم امانتدار بداند.
رییس شورای مسئولان قضایی استان در ادامه افزود: قضاوت تنها یک شغل نیست بلکه ظلم ستیزی، دفاع از حق مظلوم و قیام علیه ظلم و بی عدالتی بوده و به عنوان یک تکلیف و مسئولیت برعهده قضات نهاده شده است.
رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه گفت: رهبر فرزانه انقلاب و رییس معظم قوه قضاییه در سخنان اخیر خود تاکید فراوانی بر معرفی قضات برجسته و نمونه به جامعه داشتند و اجرای دستورالعمل صدور کارنامه قضایی از سوی دادسرای انتظامی قضات اقدامی بسیار شایسته و ارزشمند برای تقدیر و تجلیل از قضات نمونه است.
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی افزود: رعایت شان و آداب قضاوت، خوش رفتاری، التزام به موازین اسلامی و اخلاقی، حسن شهرت، مستند و مستدل بودن آرای صادره، برخورداری از دانش و رعایت نگارش حقوقی، شجاعت و استقلال، مهارت قضایی و... از جمله مهمترین معیارها در صدور کارنامه قضایی قضات بوده است و همچنین مدیریت پرونده های قضایی، مهارت در بهرمندی از سامانه های فناوری اطلاعات، نظارت بر عملکرد زیر مجموعه و پاسخگویی به مراجعان نیز در این زمینه موثر بوده است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.