نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و دولت و مسئولان ملزم به اجرای این مصوبه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، داود محمدی در اجتماع بزرگ کارگران استان قزوین که در مجموعه ورزشگاه کارگران شهرستان البرز برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه دفاع از حقوق کارگران کوتاهی نمی‌کنیم و افزایش حقوق امسال کارگران هم منتی ندارد.

وی افزود: جامعه کارگری از طبقات ضعیف جامعه هستند و نباید اجازه داده شود شغل آنان از بین رود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چیزی به نام قرارداد سفید امضا نداریم و در قانون پیش‌بینی شده که این نوع قرارداد، جرم است و باید افرادی که نسبت به امضای قراردادهای سفید امضا در واحدها اقدام می‌کنند شناسایی و مجازات شوند.

محمدی با اشاره به نحوه واگذاری‌های واحدها و انتقاد نسبت به این موضوع اضافه کرد: باید بررسی شود که در چه شرایطی این واگذاری‌ها صورت گرفته و آیا فرد اهلیت و توانمندی لازم را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: شرکتی وجود داشته که مانند ساعت کار می‌کرده و برند هم بوده اما به دلیل واگذاری‌ها اشتباه، موجب شده کارگران اخراج شوند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بررسی، تحقیق و تفحص از واحدهای واگذار شده در کمیسیون اصل 90 مجلس در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان باید جامعه کارگری را مهم تلقی کنند و به آنان توجه داشته باشند و شرمنده آنها نشوند.

محمدی ادامه داد: از مشکلات واحدها اعم از مواد اولیه و تسهیلات و مسائل دیگر مطلع هستیم اما به هر قیمتی که شده باید کارگران حفظ شوند.

وی اضافه کرد: در زمینه تحقق شعار رونق تولید، مجلس مصمم است و جلساتی را در این زمینه با مسئولان قضایی و دیگر مسئولان برگزار خواهد کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:  باید تلاش شود و اجازه ندهیم افراد شغل‌هلیی که دارند را از دست بدهند و باید مشاغل فعلی را حفظ کنیم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاملا با جامعه کارگری هم عقیده هستیم و همیشه از این جامعه مشورت گرفته‌ایم و از نظرات ایشان استفاده می‌کنیم.

محمدی افزود: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و دولت و مسئولان ملزم به اجرای این مصوبه هستند.

وی ادامه داد: شرایط زندگی سخت شده و مردم نسبت به گرانی‌ها گلایه دارند که باید دستگاه‌های نظارتی بر موضوع گرانی نظارت کافی و دقت لازم را داشته باشند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: عزم جدی باید از قوای سه گانه و بانک‌ها برای کمک به بهبود وضعیت اقتصادی کشور صورت گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.