به گزارش ایرنا، حکمت الله داوودی شامگاه سه شنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: این اقدام به کوری چشم دشمنان و با توجه به اسامی جعلی که برخی رژیم های مرتجع منطقه روی خلیج فارس گذاشته اند، انجام شده است.
وی در ادامه با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل و ضرورت توجه به این مقوله،گفت: پایین بودن ایمنی خودروها در کشور در جاده ها از عوامل مهم تصادفات و تلفات جاده ای به حساب می آید که لازم است سازندگان خودرو به آن توجه کنند.
وی اظهار داشت: متاسفانه 16 هزار نفر سال گذشته به علت سوانح جاده ای در کشور کشته شدند که این موضوع لزوم بازنگری در وضعیت ایمنی مربوط به راه ها و خودروهای مورد استفاده را گوشزد می کند.
وی با بیان اینکه ایمن سازی راه های درون شهری بر عهده شهرداری و برون شهری بر عهده راهداری است، اظهار داشت: هم اکنون نبود ایمنی و پل عابر پیاده در مقابل شهرک دانش باعث شده که هرساله تعدادی تلفات جاده ای در این محدوده به ثبت برسد و لازم است که هرچه سریع به احداث پل عابر پیاده در این محدوده اقدام کرد.
داوودی تصریح کرد: نواقص جاده ای در راه های روستایی و در مسیرهای دوطرفه به افزایش تلفات جاده ای منجر می شود که باید در این خصوص با نصب تابلوهای هشدار دهنده و علائم راهنمایی به کاهش مخاطرات جاده ای اقدام نمود.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه 70 درصد تلفات جاده ای به خاطر عامل انسانی است، گفت: برای فرهنگ‌سازی و آموزش رانندگان نیازمند عزم جدی هستیم و باید از همه نیروها و توان دستگاه ها به منظور ایمن سازی جاده ها استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: بخش اعظم تخت های بیمارستانی در کشور به مجروحان تصادف جاده ای تعلق دارد و ایران در بین کشورهای دنیا رتبه 38 را در خصوص تلفات جاده ای کسب کرده است.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین روز جهانی کارگر و روز معلم را به زحمت‌کشان این عرصه تبریک و تهنیت عرض کرد.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.